اردن کاهش بحران با بیعت مجدد ولیعهد سابق با پادشاه اردن

به گزارش سی ان ان بحران سیاسی که باحصر حمزه بن حسین ولیعهد سابق و دستگیری افرادی که با حمایت موساد برنامه تغییر سیاسی را داشتند با بیعت ولیعهد سابق کاهش یافت بنا براین گزارش نامه ای که توسط ولیعهد سابق اردن امضا شده، نشان می دهد که او اعلام بیعت کرده و آماده است تا از برادر ناتنی خود، ملک عبدالله دوم و ولیعهد پشتیبانی کند
این اعلامیه پس از این امضا شد که ایمن صفدی معاون نخست وزیر اردن شاهزاده حمزه بن حسین، ولیعهد سابق این کشور را متهم به ارتباط با یک کشور خارجی کرد و مدعی شد که سرویس اطلاعاتی یک کشور خارجی با همسر ولیعهد سابق در ارتباط بوده تا برنامه خروج آنها از اردن با یک هواپیمای شخصی را سازماندهی کند. کشور خارجی مزبور اسراییل بوده است .روز دوشنبه نامه ای با سربرگ ولیعهد سابق منتشر شده که در آن گفته شده است که با توجه به حوادث دو روز گذشته، من خود را در اختیار اعلیحضرت پادشاه قرار دادم، و مجدداً تأکید می کنم که همیشه به عهد نیاکان، وفادار به میراث آنها متعهد خواهم ماندوی میافزاید من همواره آماده کمک و حمایت از مقام پادشاهی و ولیعهد او خواهم بود.نامه شاهزاده حمزه ساعاتی پس از آن منتشر شد که ملک عبدالله با پیشنهاد میانجی‌ گری برای حل اختلاف در خاندان سلطنتی هاشمی موافقت کرد. طبق گزارش‌ ها وظیفه میانجی ‌گری به شاهزاده حسن، عموی ملک عبدالله و شاهزاده حمزه واگذار شده است.
اگرچه بروز تنش میان اعضای خاندان سلطنتی اردن بی‌سابقه نیست اما کشیده شدن این تنش به صحنه عمومی و رسانه‌ها در این کشور امری بسیار نادر بوده است.ماجرا از آنجا آغاز شد که روز یکشنبه پیامی صوتی از شاهزاده حمزه منتشر شد که در آن می ‌گوید دستورات دولت را اطاعت نخواهد کرد. که می ‌گویند از خانه خارج نشو، توئیت نکن و با دیگران در ارتباط نباش. او این شرایط را غیرقابل قبول توصیف کرده بود آمریکا و برخی از کشورهای عربی حمایت خود را از ملک عبدالله دوم اعلام داشته اند.