رشد مرگبار موج جدید کرونا بعد از منع ورود واکسن توسط رهبر جمهوری اسلامی

سوء مدیریت‌ها در حوزه کرونا همچنان ادامه دارد. در حالی که میزان مرگ‌ومیرها به خاطر کرونا در کشور دوباره سه رقمی شده است و وضعیت تزریق واکسن بخاطر منع ورود ان توسط رهبر که باعث شد فرصت پیش خرید ان از بین برود ، همچنان در ابهام قرار دارد، ستاد ملی مقابله با کرونا به خواهش و تمنا از مردم و همچنین شکایت و ناله در این خصوص که مردم مراعات نمی‌کنند ادامه می‌دهد و سال جدید در کشور با خطر اوج‌گیری مجدد کرونا در حالی آغاز شده است که هیچ محدودیت خاصی در زمینه‌ی کرونا از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال نمی‌شود. سفرها همچنان ادامه دارد و حمل و نقل عمومی و همچنین کسب و کارها بدون اعمال هیچ محدودیتی دوباره به وضعیت سابق باز گشته و در همان حال مقام های مسئول در این خصوص هم همچنان ادعا می‌کنند که بهترین مدیریت را در زمینه مدیریت بر کرونا اعمال کرده و می‌کنند.
در حالی که کرونا در کشور ترکیه به شدت اوج گرفته است و کرونای جهش‌یافته در ترکیه میزان مبتلایان را به شدت بالا برده است، سفر از ایران به ترکیه با پایین‌ترین هزینه در حال انجام است و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم رسما اعلام کرده است که از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ‌گونه بخشنامه‌ای در خصوص محدودیت سفرها به این سازمان اعلام نشده است.
بنا بر شواهد بسیاری از مردم برای دریافت واکسن کرونا به این کشور سفر می کنند، اما این در حالی است که طبق شنیده‌ها تعدادی از افرادی که برای دریافت واکسن به این کشور سفر کرده‌اند در همان ترکیه کرونا گرفته و فوت کرده‌اند.
ضمن اینکه اعمال محدودیت‌های کرونایی نه نیاز به دور زدن تحریم‌ها دارد و نه اینکه دولت از تامین آن ناتوان است. اما دولت حسن روحانی تا همین حد هم در اعمال محدودیت‌های عادی کرونایی در خصوص مبتلایان به بیماری و قرنطینه‌ی بیماران با وجودی که امکانات لازم را در اختیار دارد، کوتاهی کرده است.
در عین حال مبتلایان به کرونا نیز فقط در بانک اطلاع‌رسانی مربوط به کرونا قرار می‌گیرند و ستاد مقابله با کرونا با وجودی که اطلاعات دقیق این افراد را در اختیار دارد، اقدامی برای اعمال محدودیت برای تردد این افراد در سطح شهر و حتی شهرهای مختلف اعمال نکرده است و تنها با اعلام روزانه‌ی تعداد افراد مبتلا که مقررات قرنطینه را مراعات نکرده‌اند، اکتفا می‌کند.
در همان حال حریرچی معاون کل وزیر بهداشت بدون آنکه اشاره‌ای به نقش دولت و نقش خود در مدیریت کرونا و اعمال محدودیت بر شهروندان در دوران کرونا بکند، در یک برنامه‌ی تلویزیونی ضمن اعلام برنامه‌ی یکساله‌ واکسیناسیون در ایران به اقدامات مدیران در کانادا برای اعمال محدودیت بر شهروندان اشاره کرد و با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در دوران توقف و تعطیلی سراسری، اظهار داشت در این کشور حتی شهروندان برای بیرون گذاشتن زباله‌ها هم با محدودیت و هراس مواجهند.
در همان حال که معاون وزیر بهداشت و عضو ستاد ملی مقابله با کرونا روش مدیریت بر کرونا در کشور کانادا را مانند یک شهروند عادی مورد ستایش قرار می‌داد، پاسخی هم برای این سوال ندارد که به عنوان مدیریت عالیرتبه‌ی مدیریت کرونا در کشور، چرا با وجود در اختیار داشتن ابزار لازم برای کنترل و مانیتورینگ افراد، اقدامات لازم برای جلوگیری از تردد افراد آلوده به کرونا و به قول خود دولت، قطع زنجیره‌ی کرونا را انجام نداده و نمی‌دهد.