ظریف، انتقاد از بایدن در تداوم سیاست اعمال تحریمهای دونالد ترامپ

محمد جود ظریف، وزیر خارجه ایران که همه تلاشش برای احیا برجام است و برخلاف توافقهای قبل هنوز دولت بایدن نه تنها حاضر به باز گشت به برجام نشده حتی هیچکدام از تحریمها را نیز لغو نکرده است . وروابط دو کشور دچار پیچیدگی جدیدی شده است در توییتی انتقادی با انتشار تویت سال 2019 بایدن که دولت ترامپ را مورد انتقاد قرار داده بود ، عدم بازگشت امریکا به برجام را مورد انتقاد قرار داده است . این درحالیست که روز گذشته نشریه پولیتیکو به نقل ازمقامات امریکایی نوشته بود که امریکا در صورت کنار گذاشتن غنی سازی بیست درصد و سانتریفوژهای پیشرفته از سوی ایران آماده است که بخشی از تحریمهای ایران را لغو کند ولی ایران به طور غیر رسمی این پیشنهاد را رد کرده و خواستار رفع کامل تحریمها برای توقف اقدامات ایران شده است .
ظریف نوشت رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در سال2019 در نقد دولت ترامپ گفته بود که بصورت تاسف‌باری خنده‌دار است که وزارت خارجه آمریکا الان از ایران می‌خواهد به همان توافقی پایبند باشد که دولت ترامپ از آن خارج شد. ظریف افزود آقای بایدن دولت شما همان مسیر ترامپ را ادامه داده است در حالیکه تلاش میکند از تحریم های غیرقانونی وی به عنوان اهرم استفاده کند. ترک عادات زننده‌ موجب مرض است. زمان ترک این یکی فرارسیده است.
روابط ایران و امریکا وارد مرجله ای پیچیده شده است . رهبر جمهوری اسلامی اجازه نداد که ظریف چه مستقیم و غیر مستقیم وارد مذاکره با امریکا شود و همین اکنون مشکل بزرگی برای حل روند دیپلماتیک این معظل است . عدم اجازه رهبر جمهوری اسلامی همچنین سبب شده که ظریف عملا وارد روند کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری هم نشود.