اصلاح طلبان، حضور پررنگ در انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداهای محتمل

غلامعلی رجایی فعال سیاسی که پیشتر در دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت میکرد و در حالیکه اصلاح طلبان در شرایطی به استقبال انتخابات ریاست جمهوری میروند که با فضایی مملو از ابهام و تردید مواجه‌اند. اکنون با تشکیل نهاد اجماع ساز در تلاش برای رسیدن انتخاب گزینه مورد نظر خود هستند.درگفتگویی به بررسی کاندیداهای محتمل اصلاح طلبان پرداخت وی گفت اصلاح‌طلبان در حال حاضر و با توجه به فضایِ حاکم بر عرصه سیاسی، سه گزینه را پیش روی خود می‌بینند.نخستین و مهمترین بحث آنها چیزی جز این نیست که حتما در انتخابات شرکت کنند..و به طور قطع اصلاح‌طلبان به سراغ کاندیدای اجاره‌ای نخواهند رفت. وی افزود در واقع ترجیح اصلی آنها این است که با یک کاندیدای شاخص اصلاح‌طلب رسما وارد بحث انتخابات ریاست جمهوری شوند. واگر شورای نگهبان چهره‌های کارنامه‌دار و تاثیرگذار اصلاح‌طلب را از کاندیداتوری محروم کند، اصلاح‌طلبان انگاه به سراغ نیروهای درون اصلاح‌طلبی خواهند رفت که به هر حال بتواند درصدی از سبد رای‌های انتخابات خرداد را از آن خود کنند.
وی افزود اکنون آقایان اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و جواد ظریف برای کاندیداتوری، مورد نظر اصلاح‌طلبان هستند که نتیجهِ کار به نوع عملکرد شورای نگهبان بر می‌گردد که آیا به این چهره‌ها مجوز حضور خواهد داد.وی گفت اصلاح‌طلبان به دلیل نگرانی از نوعِ تعیین صلاحیت‌ها، نمی‌توانند با دست باز مُهیای حضور در انتخابات شوند اما اصولگرایان به دلیل تعددِ کاندیداها نمی‌دانند چه کنند. آن هم در حالی که به انتخاباتی رقابتی و در نتیجه پُر رای نیاز داریم.
این در حالیست که پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس نیز خود را به عنوان کاندیدا معرفی کرده است . و در میان اصلاح طلبان امکان اجماع بر روی کاندیداها بسیار مشکل است . جز انکه سید حسن خمینی بیاید که او هم امکان تایید صلاحییت ندارد