روحانی مشکل مدیریت تولید و انتقاد از روش اخبار رسانه ها

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در واکنش به بحث‌ها پیرامون بسته‌ی پیشنهادی وزارت صمت در خصوص رفع موانع تولید و ارزیابی عملکرد ستاد رفع موانع تولید، خواستار تسریع در تحقق ماموریت‌های دستگاه‌های اقتصادی کشور برای تحقق شعار سال شد و اظهار داشت در سال گذشته با وجود دو مانع جدی جنگ اقتصادی و محدودیت‌های کرونایی، دولت و دستگاه‌های اقتصادی، توانستند که برای تحقق جهش تولید به عنوان شعار سال، جهادگرانه اقدام کنند. به گفته‌ی رئیس جمهور در این خصوص گام‌های تعیین‌کننده‌ای برداشته شده است.
رئیس جمهور ضمن تاکید بر وظیفه دولت در ساماندهی اقتصاد کشور اظهار داشت سیاست حمایت از تولید و پشتیبانی از سرمایه‌گذاری برای تولید، نیازمند ثبات اقتصادی است. وی پیش‌بینی‌پذیری را از اصلی‌ترین متغیرهای اقتصاد با ثبات دانست و تاکید کرد نباید اجازه داده شود منازعات و چالش‌های غیراقتصادی و سیاست‌زدگی مخرب و روزمره سیاسی، ثبات اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری را به خطر بیاندازد.
وی یادآور شد هماهنگی لازم از سوی همه دستگاه‌ها برای ساماندهی بازار صورت گرفته و شرایط عمومی اقتصادی در مسیر ثبات و آرامش بازار است. روحانی همچنین افزود اقدامات لازم در این زمینه باید با سرعت بیشتری انجام شود و تاکید کرد بایستی از تحریک کاذب و ایجاد تقاضای غیرواقعی توسط برخی رسانه‌ها جلوگیری شود.
این اولین بار نیست که حسن روحانی رسانه‌ها را به ایجاد تنش در جامعه و افزایش انتظارات متهم می کند. حسن روحانی تاکنون بارها رسانه‌ها را متهم کرده است که با بیان اظهارات غیرواقعی در خصوص شرایط جامعه و همچنین انتقادات غیرواقعی از شرایط موجود در جامعه، مردم را به مخالفت با دولت بر می انگیزند. رئیس جمهور پیش از این هم بارها گفته است که رسانه‌ها با ایجاد انتظارات کاذب و غیرواقعی و توقعات اضافی مردم را علیه دولت تحریک می کنند و انتظارات جدیدی از دولت را به آنها تحمیل می کنند. اظهارات حسن روحانی در این خصوص همواره مورد انتقاد قرار گرفته و بسیاری از فعالان اجتماعی و همچنین فعالان رسانه‌ای اظهارات حسن روحانی را در این خصوص رد کرده‌اند اما رویکرد انتقادی روحانی به رسانه‌ها و همچنین تقاضای او در خصوص سکوت رسانه‌ها در مقابل کاستی‌های دولت موجب شده است که طی هشت سال ریاست جمهوری حسن روحانی ارتباط چندان مثبتی بین دولت حسن روحانی ورسانه‌ها شکل نگیرد که در نهایت به ضرر حسن روحانی تمام شده است و این رسانه‌ها به دلیل بی‌اطلاعی از اقدامات دولت نه تنها در بیان نقاط ضعف دولت بلکه در تبیین نقاط قوت دولت نیز دچار چالش شده‌اند. در عین حال نباید فراموش کرد روحانی با مشکلات جدی در امور حکومتداری روبروست و نتوانسته در حوزه اقتصادی گامهای موفقی بردارد و مسیر ناکامی وی نیز در سالهای اخیر افزایش یافته است و طبیعی است که سطح انتقادات هم در رسانه های مختلف افزایش یافته است .