ظریف و رد ادعای معاون وزیر خارجه آمریکا در باره مذاکره مجدد برای برجام

بدنبال سخنان مقامات امریکایی در روز گذشته ازجمله وندی شرمن کاندیدای دولت بایدن برای پست معاونت وزارت امور خارجه امریکا که در جلسه کمیته خارجی سنا پیشنهاد داده بود باتوجه به تغییر شرایط منطقه شرایط منطقه در سال جاری مذاکرات با ایران در مورد توافق هسته ای باید با در نظر گرفتن شرایط جدید صورت بگیرد در تویتی در پاسخ گفت که اگر سال 2021مانند سال 2015 سالی که توافق هسته ای به امضاء رسید نیست، پس شرایط کنونی نیز مانند سال 1945 که حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل مصوب شد نیست.
وی افزود اگر این حرف شرمن را بپذیریم بنابراین بیایید منشور سازمان ملل را تغییر دهیم و حق وتو که اغلب مورد سوء استفاده ایالات متحده قرار گرفته است را حذف کنیم. ظریف گفت بیایید رفتارهای نمایشی را که هر دو از سال 2003 تا 2012انجام دادیم اما فایده ای نداشت را متوقف کنیم و به اجرای توافق هسته‌ای برجام که هر دو ما آن را امضاء کردیم بپردازیم.
بنظر میرسد هرگونه تغییری در متن برجام که امریکاییها خواهان تغییر و افزایش بند غروب افتاب هسته ای در ان به مدت دهسال هستند عملا برجام را از شکل توافق خارج میکندو همه چیز وارد مذاکرات جدیدی میشود که مشخص نیست سرنوشتش در نهایت به کجا ختم خواهد شد .