ارسال نامه محرمانه از سوی بایدن به تهران و نیز انتساب حمله در عراق به گروه طرفدار جمهوری اسلامی

به گزارش برخی رسانه های امریکایی دولت جو بایدن پس از حملات اخیر خود در سوریه به پایگاه کتایب حزب الله عراق نامه‌ای محرمانه را به جمهوری اسلامی ارسال کرده و به انها هشدار داده که آمریکا توانایی پاسخ به حملات ۱۵ فوریه به پایگاه‌های آمریکایی را دارد. دلیل این نامه محرمانه نیز این بوده که آمریکا به‎دنبال افزایش تنش با ایران نبود همچنین یکی از مقامات آمریکا در این باره گفت ما در اینجا برنامه هماهنگ و دیپلماتیک داشتیم. ما مطمئن شدیم که ایرانی‌ها می‌دانند برنامه ما چیست.
بایدن همچنین حمله به مواضعی دیگر علیه شبه نظامیان عراقی در سوریه را لغو کرده است.بایدن در نامه‌ای به کنگره از منصرف شدن حملات دیگر ازسوی آمریکا خبر داده و گفت من اقدام حملات به سوریه را به اختیار خود برای حفاظت از شهروندان آمریکایی در داخل و خارج از کشور انجام دادم. قانون اساسی به من اختیارات در این حوزه برای تصمیم‌گیری را می‌دهد
در این میان ودر تحولی دیگر مقامات آمریکایی و عراقی، گردان‌های کتایب حزب الله عراق و یا گروهی وابسته به آن‌ را مسئول حمله راکتی به پایگاه عین‌الاسد می‌دانند. در این حمله راکتی ده راکت به نزدیکی محل حضور نیرو‌های ائتلاف در پایگاه اصابت کرده است.
ایران این حملات را رد کرده و سخنگوی سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد حملات عراق مشکوک است و نشانه‌هایی از دستان خارجی رژیم اسراییل نیز در آن دیده می‌شود. دراین میان روزنامه کیهان که بوسیله نماینده ولی فقیه اداره میشود از این حمله استقبال کرده است و گفته که این نوع حملات افزایش می یابد باب مندز رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، نیزمدعی شد ایران حامی حملات اخیر به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق است.