عذر خواهی عنابستانی نماینده مجلس و ادامه واکنش‌ها

در ادامه‌ی واکنش‌های و انتقادات تند علیه عنابستانی نماینده‌ی سبزوار در مجلس، وی روز دوشنبه پس از آنکه برخرود فیزیکی با سرباز را انکار کرده بود، از مردم به خاطر این اقدام خود عذرخواهی کرد و آن را ناشی از عصبانیت عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه به خاطر توهین سرباز به وی عصبانی شده است، برخورد خود را ناشی از بی‌ادبی سرباز نسبت به او دانست و وی البته ادعا کرد که از ابتدای وقوع حادثه قصد داشته است این ویدئو را منتشر کند، اما از طرف بزرگان دعوت به خویشتنداری شده است. این اظهارات وی در حالی عنوان می‌شود که وی از اولین ساعت‌های وقوع این برخرود نه تنها قصد توضیح درباره‌ی اتفاق به افکار عمومی را نداشت، بلکه ادعا کرده بود که اظهارات سرباز نادرست است و ادعای سرباز در خصوص سیلی زدن به وی را دروغ خوانده بود.
عذرخواهی این نماینده مجلس پس از ادعاهای مکرر در خصوص نادرست بودن اظهارات سرباز، پس از آن عنوان می‌شود که ناجا اعلام کرده بود مدارک کافی در خصوص اقدام نماینده علیه سرباز وجود دارد، و تا اخر پای حمایت از سرباز ایستاده است. ضمن اینکه ناجا تاکید کرده بود ک اقدام سرباز کاملا قانونی بوده است و ناجا از وی حمایت خواهد کرد.
نماینده مردم سبزوار در عین حال با اشاره به اینکه همه‌ی افراد جامعه و من‌جمله خود وی به عنوان نماینده مجلس در مقابل قانون یکسان هستند و فرقی بین مردم وجود ندارد، از سرباز به خاطر جلوگیری از ورود وی به خط ویژه تشکر کرد و اظهار داشت دلیل برخرود وی تنها عصبانیت بوده است. اما وی در عین حال یاداور شد که او به خاطر جایگاهش باید خویشتنداری بیشتری می‌کرد و عصبانی نمی‌شد.
عنابستانی با بیان این موضوع که کار اشتباهی کرده است، از مردم و همچنین مردم حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود عذرخواهی کرد.
بسیاری از تحلیل‌گران اعتراف این نماینده به اینکه با سرباز برخورد فیزیکی داشته است، پس از آنکه چندین بار اساس این برخورد را انکار کرده بود، ‌ناشی از تاثیر شبکه‌های اجتماعی می‌دانند و تاکید دارند که یکی از دلایل جدی مخالفت مقام‌های ارشد نظام با باز بودن فضای اجتماعی از طریق شبکه‌های اجتماعی قابلیت نظارتی این شبکه‌های اجتماعی بر رفتار مسئولین است که در فقدان نهادهای نظارتی و انتقادی و بسته بودن تمام مسیرهای انتقادی تنها مسیر و تنها ابزار برای نظارت بر رفتار خودسرانه‌ی مقام‌های جمهوری اسلامی است، که تاکنون بارها هم اثربخشی آن به اثبات رسیده است.