جهانگیری و مژده روزهای خوش بهاری

جهانگیری معاون اول رییس جمهور در سخنانی ابراز امیدواری کرد که روزهای خوشی برای اقتصاد ایران در راه باشد وی با اشاره به افتتاح پروژه و طرح بزرگ پالایشگاه بید بلند از سوی رییس جمهور، گفت این پالایشگاه نمادی از طرح هایی است که در زمان تحریم آمریکا راه اندازی شد و به نتیجه رسید. وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران به معنای واقعی کارآمدی و توانمندی خود را به نمایش گذاشتند و شعار ما می توانیم را نه در حد حرف بلکه به طور واقعی اجرا کردند. وی باطعنه به احمدی نژاد گفت البته کسانی هستند که مدعی شعار ما می توانیم هستند اما کوچکترین کاری از این جنس در پرونده های کاری آنان وجود ندارد.وی افزود کارآمدی یعنی تولید محصولی که در انحصار خارجی ها بود و بدون کوچکترین اتهام نسبت به زد و بند و فساد به مرحله تولید رسیده است. در حالی که برخی در پرونده کارها و تشکیلاتشان ده ها مورد فساد دیده می شود.
وی افزود : کارهایی بزرگ و در سطح بین المللی اتفاق افتاده که به معنای واقعی تحریم ها را بی اثر کرده است. ما نگذاشتیم بزرگترین پروژه های کشور در دوران تحریم نه تنها تعطیل شود بلکه به سرعت جلو رفته و اجرایی شود.
وی گفت کار مهم دیگری نیز در حوزه تحریم انجام داده اند که آن صادرات نفت بود. صادرات برای پاسخگویی به نیازهای کشور، متاسفانه در سه سال دوران تحریم کنونی بیش از 100 میلیارد دلار از درآمدهای ارزی کشور به خاطر تحریم ها کاهش یافت اما همکاران وزارت نفت با روش های جدید و شجاعانه نگذاشتند جریان فروش نفت قطع شود.وی گفت من روزها و هفته های خوشی برای آینده کشور پیش بینی می کنم. زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای کسانی که به جای کمک به دولت سعی کردند با زبان و اقداماتشان چوب لای چرخ بگذارند.
وی افزود روزهای بهاری خوبی در پیش رو خواهیم داشت حتی در همین ماه های اخیر و دوره ریاست جمهوری ترامپ رکوردهایی در صادرات نفت و میعانات نفتی به دست آمد که قابل توجه است. در دورانی که کسی که آرزو می کرد فروش نفت ایران به صفر برسد، ما در دیماه امسال به بزرگترین رکورد در صادرات نفت رسیدیم.
وی گفت امیدواریم کسانی که بیخود برای خود تصوراتی دارند، روزهای خوش مردم را تلخ نکنند و بگذارند مردم طعم شیرین مقاومت را بچشند.
سخنان جهانگیری در عین حالی که به احمدی نژاد و جریانهای اصولگرا طعنه میزند در عین حال با اغراق گویی در مورد فروش نفت و صادرات به گونه ای سخن میگوید که گویی ایران مشکل ارزی ندارد . زیر ا در بسیاری موارد باانکه نفت صادر میشود بدلیل عدم امکان انتقال پول از سیستم بانکی ، عملا این تولیدات تاثیری در چرخه اقتصاد کشور و بهبود وضع مردم ندارد .