ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنای آمریکا

به گزارش سی ان ان ، مجلس نمایندگان ایالات متحده طرح استیضاح دوم دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا را به سنا ارائه کرد. استیضاح ترامپ به اتهام تحریک به شورش پس از حمله گروهی از هواداران او به جلسه کنگره برای تایید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در دستور کار قرار گرفت. حمله به کنگره آمریکا باعث شد یک مأمور پلیس و چهار نفر دیگر کشته شوند. با توافق انجام شده در سنا، مراحل استیضاح از نهم فوریه، آغاز می‌شود.بنا براین گزارش نه عضو مجلس نمایندگان طرح استیضاح را به سنا تحویل دادند. براساس قوانین ایالات متحده، صدعضو سنای آمریکا در مورد استیضاح تصمیم خواهند گرفت. در صورتی که دونالد ترامپ در سنا محکوم شود، امکان دارد که دیگر اجازه حضور در انتخابات ریاست جمهوری را نداشته باشد.
استیضاح ترامپ با موافقت دست‌کم دو سوم اعضای سنا امکان پذیر است. و باید هفده سناتور جمهوریخواه از استیضاح حمایت کنند. در جریان رای گیری برای طرح استیضاح در مجلس نمایندگان، ده نماینده جمهوری‌خواه به استیضاح دونالد ترامپ رای مثبت داده بودند.
با این حال، جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده به سی ان ان گفته است که او بعید می‌داند هفده جمهوریخواه علیه ترامپ رای بدهند.
دونالد ترامپ یک باردیگر در جریان حضورش در مقام ریاست جمهوری استیضاح شد اما از اتهامات وارده‌ تبرئه شد.