حمایت سخنگوی دولت از وزیر ارتباطات و انتقاد ازراهبرد قوه قضاییه

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در مورد شکایت از آذری جهرمی که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی رخ داده که وزیر بر سر کار چنین احضار شود خاطر نشان کرده که این دیدگاه نشانگر دیدگاه بخشی از حاکمییت است و تبلور نوعی نگاه به حکمرانی است .وی گفته که طرح شکایت از آقای آذری جهرمی، فقط یک اتفاق ساده اداری یا قضایی نیست. این شکایات و احضار به شیوه‌های سیاست‌گذاری در فرهنگ و جامعه، نوع نگاه به شیوه‌هایی برای اعمال نزاهت فرهنگی و چگونگی حفاظت از دینداری، تفاوت رویکردها در سیاست‌گذاری و حکمرانی فرهنگی – اجتماعی برمی‌گردد. وی تاکید میکند که تصمیمات آذری جهرمی وزیر ارتباطات یک دیدگاه و تصمیم شخصی نبوده بلکه آنچه وی اعلام و اجرا نموده، دیدگاه دولت در این زمینه است. و دولت هم با تحلیل و تبیین شرایط اجتماعی، اقتصادی و آینده‌نگری نسبت به تحولات تکنولوژی، اهتمام خود را بر گسترش تکنولوژی‌های ارتباطی و زیرساخت‌های آن بنا نموده و هرگونه محدودیت و فیلتر را در بلندمدت غیرممکن و در کوتاه‌مدت غیرمفید می‌داند
علاوه براین فضای مجازی، در آینده بخش اعظمی از اقتصاد جوامع را تشکیل خواهد داد. در میان شبکه‌های اجتماعی، بررسی‌ها نشان می‌دهد اینستاگرام محل کسب‌وکار گروه بزرگی از مردم شده است. که تصمیم به تعطیلی‌اش جنبه‌های اقتصادی کلان بیابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۰۰ هزار صفحه اینستاگرام ایرانیان دارای بیش از ۵ هزار دنبال‌کننده هستند؛ که در این میان حدود سی درصد متعلق به فروشگاه‌ها و کسب‌وکارهاست. وچیزی حدود ۹۵۰ هزار نفر ایرانی، در اوضاع بیکاری ناشی از کمبود رشد و تحریم، امرار معاش خود را وابسته به این شبکه اجتماعی هستند. و هرگونه محدودسازی و یا تعطیلی اینستاگرام، کوچ دادن حدود یک میلیون ایرانی به سمت بیکاری و فقر می‌باشد.
وی همچنین به قانون منع به‌کارگیری ماهواره اشاره میکند که چندین سال ماموران در پشت‌بام ها به دنبال دیش‌های ماهواره‌ای بودند وامروز حتی در دورافتاده‌ترین روستاها و نیز پشت‌بام‌های همان‌ها دیش ماهواره وجود دارد و این یعنی نوعی خاص از سیاست‌گذاری فرهنگی که نزدیک به تمامی خانوارهای ایران را به افرادی قانون‌شکن تبدیل کرده است.
وی ابراز امیدواری کرده که چون اقدام جهرمی سیاستی از سوی دولت بوده با تعامل بین قوه ای این موضوع حل شود .
مشکلات گروه اصلی حاکمییت و نهاد رهبری این است که فکر میکنند با محدود ساختن و کنترل هرچه بیشتر میتوانند افکار عمومی را کنترل کنند و این طرز فکر هر بار منجر به اقداماتی میشود که از منظر افکار عمومی روش شکست خورده ای برای کنترل جامعه می باشد .و از سوی دیگر با احضار آذری جهرمی میخواهند امکان کاندیداتوری وی را برای ریاست جمهوری را منتفی سازند .