خروج ناو هواپیمای امریکا از خلیج فارس

به گزارش سی ان ان وزارت دفاع آمریکا پنتاگون ناو هواپیمابرش را از خلیج فارس خارج می‌کند.بر این اساس، کریستفور میلر، سرپرست وزارت دفاع آمریکا فرمان بازگشت ناو هواپیمابر اس اس نیمیتز به آمریکا را به عنوان پایان ماموریت ده ماهه این ناو صادرکرد.این فرمان پس از آن صادر می‌شود که پنتاگون اعلام کرد بر این باور است تهدیداتی که برخی تلاش می‌کنند به ایران نسبت دهند، اغراق شده است و این اقدام در راستای کاهش تنش‌ها در خلیج فارس انجام می‌شود.
سی ان ان در گزارشی دیگر با اعلام آماده باش پنتاگون، یادآور شده که گروهی از مشاوران ترامپ مدعی شده اند که سطح تهدیدات علیه نیروهایی آمریکایی در عراق به بالاترین سطح خود رسیده و احتمال حمله به منافع آمریکا در عراق از سوی گروه های نظامی طرفدار ایران وجود دارد و در روزهای اخیر تعدادی موشک های کوتاه برد به عراق وارد شده است. گروهی دیگر از مشاوران نظامی و امنیتی در کاخ سفید نیز بر این عقیده اند که درباره این تهدیدات بزرگنمایی شده است و این تهدیدات در حدی نبوده که آن مشاوران مدعی هستند. از سوی دیگر برخی منابع نظامی آمریکا از قول ژنرال مایک میلی رییس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کرده ما به شدت اوضاع را از نزدیک تحت بررسی داریم؛ ارتش آمریکا گمان نمی‌کند که حمله ایران حتمی است اما همه اقدامات لازم را برای اطمینان یافتن از اینکه جان سربازان آمریکایی حفظ خواهد شد، انجام خواهیم داد.
با این حال سی‌ان‌ان به نقل از سه مقام ارشد نظامی در آمریکا نوشته ایران درحال انتقال سلاح به خاک عراق است که در میان آنها موشک‌های کوتاه و میانبرد هم دیده می‌شوند؛ از سوی دیگر تحرکات گروه‌های شیعی وابسته به ایران نیز در عراق بیشتر شده است. با این حال این مقامات گفته‌اند که هیچیک از اقدمات نظامی آمریکا در منطقه تهاجمی و مربوط به حملات پیشدستانه نیست و همه آنها برای جلوگیری از هرگونه حمله و غافلگیری طراحی شده‌اند.
تحرکات نظامی آمریکا از جمله اعزام ناو هواپیما بر و بمب‌افکنهای های بی 52به منطقه خلیج فارس و پرواز بر فراز خلیج فارس از جمله اقدامات غیر معمول نظامی آمریکا در روزهای اخیر بوده است که به اختلافات در پنتاگون و در نزد مقامات سیاسی و امنیتی کاخ سفید نیز دامن زده است.