پیام بایدن برای سال جدید و تلاش مجدد ترامپ برای اثبات تقلب در انتخابات

به گزارش سی ان ان جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا پنجشنبه شب ضمن به اشتراک گذاشتن پیام شب سال نوی میلادی، مردم آمریکا را به اتحاد، بهبود و بازسازی در سال 2021 دعوت کرد.
او نوشت چالش‌هایی که ما به عنوان یک ملت با آن روبرو هستیم یک شبه ناپدید نمی‌شوند، اما در حالی که مشتاقانه منتظر آغاز سال جدید هستیم، امیدوارم روز‌های بهتری در انتظارمان باشد. پس از یک سال درد و از دست دادن، اجازه دهید در سال جدید متحد شویم، التیام یابیم و از نو بسازیم.
در این میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که روز‌های پایانی خود را در کاخ سفید را می‌گذراند، اعلام کرد با ارائه درخواست تجدیدنظر در دیوان عالی آمریکا خواهان بررسی سلامت نتایج انتخابات سوم نوامبر در ایالت ویسکانسین شده است.اوایل هفته جاری نیز تیم انتخاباتی ترامپ از قضات دیوان عالی خواست انتخابات ویسکانسین را ناموفق اعلام کنند و به قانونگذار ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان اجازه دهند که نمایندگان مجمع برگزینندگان ریاست جمهوری را تعیین کند. پیش از این نیز دیوان عالی آمریکا درخواست جمهوری‌خواهان ایالت پنسیلوانیا برای لغو پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در این ایالت را رد کرده بود.
ترامپ در حالی همچنان دم از تقلب در انتخابات می‌زند آنهم در حالی که تنها بیست روز به تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا باقیست.