روحانی و انتقاد از دو قطبی های نادرست در جامعه

حسن روحانی رئيس جمهور روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، ترور شهید سلیمانی را انتقام دشمنان از جمهوری اسلامی ایران به خاطر ایستادگی در مقابل اسرائیل و امریکا دانست و گفت آنها نمی‌خواستند مساله داعش اینطور تمام شود. وی افزود امریکا و اسرائیل می‌خواستند داعش حکومت منطقه را به عهده بگیرد.رئيس جمهور با اشاره به اینکه امریکا و اسرائیل از جنگ و ناامنی در منطقه سود می‌برند، گفت هیچ کشوری در منطقه از ناامنی در عراق، سوریه، لبنان، یمن یا افغانستان، سود نمی‌برد.
حسن روحانی انتقام سخت از قاتلان قاسم سلیمانی را خروج دائمی امریکایی‌ها از منطقه دانست و اظهار داشت جمهوری اسلامی تا آن زمان به مقاومت خود ادامه خواهد داد و در نهایت امریکایی‌ها را از منطقه خارج خواهد کرد. رئيس جمهور همچنین با اشاره به پایان ترامپیسم،‌ترامپ را یک جانی خواند و با بیان اینکه چند روز دیگر دوران حکومت وی تمام می‌شود و به زباله دان تاریخ می‌رود، با ابراز خشنودی از پایان یافتن دوران ترامپ، ابراز امیدواری کرد دوران پس از ترامپ دوران بهتری برای ثبات منطقه و جهان باشد.
روحانی در ادامه به ایجاد برخی دو قطبی‌های نادرست در جامعه اشاره کرد و ضمن غیرواقعی دانستن این دوقطبی‌ها گفت نباید درباره موضوع روشنی مانند اینکه نفت فروخته شود یا خیر، بحث شود.
وی افزود نفت حتما باید تولید شود و حتما باید به فروش برسد. وی خرید و فروش نفت را حق مسلم جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد اگر به عنوان رئیس جمهور حتی یک لحظه هم زودتر بتواند این حق را پس بگیرد، در مورد آن تردید نمی کند. وی افزود دولت برای تحقق آن همه تلاش خود را انجام می‌دهد.روحانی با بیان این موضوع که پول حاصل از نفت نباید در بودجه خرج شود، تاکید کرد پول حاصل از فروش نفت باید برای توسعه زیرساخت‌های کشور هزینه شود.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه با وجود شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور، دولت وی یک روز هم پرداخت حقوق هیچ کارمندی تاخیر نداشته است، گفت در روزهایی که دولت پول نفت هم داشته است حقوق کارمندان گاهی از 5 تا 10 روز به تاخیر می‌افتاد.
روحانی همچنین به اقدام دولت برای فروش سهام به مردم و خرید اوراق دولتی توسط مردم به قیمت‌های واقعی این سهم‌ها اشاره کرد و اظهار داشت دولت با جایگزین کردن اوراق دولتی به جای پول نقد توانسته است جلوی استقراض از بانک مرکزی را بگیرد.
وی کسب درامد از مردم، از طریق فروش اوراق قرضه به مردم را نیز استقراض از مردم دانست و گفت دولت با فروش این اوراق به مردم در واقع از مردم پول قرض گرفته است و تاکید کرد دولت این پول را با سود آن به مردم پس خواهد داد.
اظهارات حسن روحانی در خصوص استقراض دولت از مردم در حالی عنوان می‌شود که دولت وی و شخص وی با دادن وعده به مردم در این خصوص که بهترین جا برای سرمایه‌گذاری بورس است و مردم با خیال راحت سرمایه خود را در بورس سرمایه‌گذاری کنند، سرمایه‌ی هنگفتی را از مردم در بازار بورس جمع کرد و با افزایش غیرواقعی قیمت‌های سهام دولتی موجب شد تا مردم این سهم‌ها را که به گفته‌ی بسیاری قیمت‌های واقعی نداشتند،‌ با قیمت‌های هنگفتی از دولت خریداری کنند و با سقوط قیمت‌ها ضرر فراوانی را متحمل شوند.
وزیر اقتصاد به صراحت اعلام کرده بود دولت از طریق فروش سهام شرکت‌های دولتی – که به چند برابر قیمت واقعی آن انجام شد- توانسته است بخش قابل توجهی از کسری بودجه دولت را جبران کند.