حمله مرگبار به فرودگاه عدن

به گزارش رویترز منابع خبری از وقوع چند انفجار در جنوب یمن خبر دادند که این انفجارها هواپیمای حامل اعضای دولت جدید یمن و محل استقرار خبرنگاران را هدف قرار داد که به گفته منابع خبری احتمالا به وسیله پهپاد یا پرتاب راکت صورت گرفته است.
وزارت بهداشت دولت یمن اعلام کرد که بر اثر وقوع انفجار در فرودگاه عدن در جنوب یمن تاکنون 26 کشته و 65 نفر زخمی شدند و سومین انفجار نیز دقایقی قبل در عدن به وقوع پیوست.
. منابع خبری از کشته و زخمی شدن دهها نفر در جریان حملات فرودگاه عدن در جنوب یمن خبر می دهنداین حملات هنگام ورود هواپیمای حامل اعضای جدید دولت یمن رخ داد ودر جریان آن دو انفجار، دو نقطه مختلف فرودگاه عدن را هدف قرار داد.براساس این گزارش، انفجار اول باند فرودگاه و انفجار دوم، محل تجمع خبرنگارانی را هدف قرار داد که برای پوشش ورود دولت یمن جمع شده بودند.بلافاصله پس از وقوع این حملات،وزیر اطلاع رسانی دولت یمن، حوثی ها را به انجام این حملات متهم کرد.او گفت به همه اطمینان می دهیم که حال همه اعضای دولت خوب است.وی افزود این حمله تروریستی را که شبه نظامیان حوثی انجام دادند، ما را از انجام وظایف ملی خود باز نخواهد داشت.از سوی دیگرحوثی های یمن اعلام کرد که این جنبش با حملات امروز فرودگاه عدن هیچ ارتباطی ندارد.
الشامی عضو دفتر سیاسی و زیر اطلاع رسانی دولت یمن مستقر در صنعا در تویتی ن.شت اظهارات دولت عبدربه منصور هادی درباره انفجارهای عدن سوال برانگیز است.الشامی این اظهارات را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایت های ائتلاف علیه غیرنظامیان و تسویه حساب در داخل ائتلاف سعودی توصیف کرد.