اتهامات روحانی علیه امریکا

حسن روحانی رئیس جمهور، ایالات متحده امریکا را به پول‌دزدی متهم کرد و با اشاره به اینکه پول خرید واکسن باید به یک بانک امریکایی واریز شود،‌گفت نمی‌توان به امریکایی‌ها در این خصوص اعتماد کرد. وی خطاب به‌آمریکایی‌ها با بیان اینکه شما در دزدی معروفید، اظهار داشت امریکایی‌ها مترصد هستند که پولی از جمهوری اسلامی پیدا کنند تا آن را بگیرند.
روحانی همچنین با انتقاد از رسانه‌های غیرایرانی در خصوص اقدامات ایران برای تهیه واکسن کرونا، این رسانه‌ها را متهم کرد که هر روز یک بهانه‌ای پیدا می‌کنند و بر این اساس موج سواری می‌کنند. وی در عین حال تاکید کرد که مردم هم می‌فهمند که اینها دروغ می‌گویند و تحریف می‌کنند.
اظهارات حسن روحانی در این خصوص که رسانه‌های ضد ایرانی هر روز یک بهانه‌ای پیدا می‌کنند و ایران را متهم می‌کنند در حالی عنوان می‌شود که این خود جمهوری اسلامی و مسئولین جمهوری اسلامی هستند، که با اظهارات ضد و نقیض خود، به این اظهارات و اظهارنظرها دامن می‌زنند.
جمهوری اسلامی هر بار در توضیح دلایل عدم خرید واکسن بهانه‌ای را اعلام کرده است که بسیاری از آنها من‌جمله اینکه در ایران فقط تا دمای منهای ۲۰ درجه وجود دارد، ان هم توسط عالی‌ترین مقام‌های وزارت بهداشت، تا مدت‌ها مضحکه‌ی فضای رسانه‌ای شده است.
به گفته‌ی ناظران در حال حاضر هم که دولت از بهانه‌جویی در خصوص اقدامات جمهوری اسلامی برای خرید واکسن انتقاد می‌کند، با یک بهانه‌ی جدید در این خصوص که اگر ایران به بانک برای خرید واکسن پول واریز کند، امریکا آن را تصرف خواهد کرد، به نظر می‌رسد که بهانه‌های جدیدی برای عدم خرید واکسن را در دستور کار قرار داده است.
گرچه اظهارت حسن روحانی در این خصوص که ایالات متحده امریکا پول‌های ایران در بانک‌های مختلف را تصرف می‌کد،‌در مواردی مقرون به واقعیت است، اما اظهارات ضد و نقیض دولت در خصوص دلایل عدم خرید واکسن و اینکه هر روز یک بهانه جدید برای عدم خرید واکسن عنوان می‌کد، به بی‌اعتمادی مردم در خصوص عدم خرید واکسن توسط دولت دامن زده است.
روحانی در ادامه‌ی اظهاراتش با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از همان ابتدا فعالیت‌های خود در خصوص تولید واکسن داخلی را آغاز کرده‌اند، یادآور شد از همان آغاز ساخت واکسن در دستور کار جمهوری اسلامی قرار داشته است و در همان حال جمهوری اسلامی در صدد بوده است تا علاوه بر ساخت واکسن داخلی، برای خرید واکسن هم تلاش کند.