تداوم چالشهای خرید و توزیع واکسن

موضوع واکسن به چالشی‌ترین موضوع در مقابله با کرونا تبدیل شده است و ضمن ادامه نگرانی‌ها در خصوص اولویت یا عدم اولویت خرید واکسن برای جمهوری اسلامی ایران،‌ در عین حال امکان‌پذیری این خرید نیز نگرانی‌های عمده‌ای را ایجاد کرده است.
با ادامه‌ی این نگرانی‌ها عبدالرضا رحمانی وزیر کشور و رییس ستاد مقابله با کرونا،‌ضمن تایید این موضوع که تا تأمین واکسن ایرانی، اقدام به خرید واکسن خواهد شد، اظهار داشته است که وزیر بهداشت، زمانبندی توزیع واکسن را تا پایان دی‌ماه اعلام کرده است. رئيس ستاد مقابله با کرونا اولین گروه دریافت‌کننده‌ی واکسن را یک میلیون و 800 هزار نفر افراد با سن بالا و کسانی که بیماری‌های پیش زمینه ای دارند،‌ عنوان کرده است. وی یادآور شد است که بر اساس اعلام وزارت بهداشت، گروه دوم دریافت‌کننده‌ی واکسن، کادر درمانی و گروه‌هایی هستند که در بیشترین تماس با مراجعه‌کننده‌ها قرار دارند.
در همان حال اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز خاطرنشان کرده است هیچ مقام دولتی و خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از آن دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند. وی گفته است همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا خواهند کرد. وی به مردم اطمینان خاطر داد وزارت بهداشت دستورالعمل‌های شفافی را در این خصوص تدوین و اعلام خواهد کرد. جهانگیری تاکید کرد احدی خارج از آن دستورالعمل‌ها نمی‌تواند به واکسن دسترسی پیدا کند.
از لحاظ اجتماعی جامعه ایران به کاهلی و امتناع حکومت در خرید
واکسن کرونا واکنش انتقادی بروز داده است . و همین تلاشهای شتابزده و متناقض مقامات را در مورد موانع خرید واکسن و مشکلات توزیع و نیز کشور تولید کننده ان و اولویت گروههایی که به واکسن نیازمندند را دامن زده است و هرمقامی یک موضع مطرح میکند