نماینده ایران در سازمان ملل و ادعای جنگ تمام عیار علیه ایران

مجید تخت روانچی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نشست مجازی روزسه شنبه شورای امنیت، که برای ارائه گزارش شش ماهه درباره اجرای قطعنامه 2231به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده بود، گفت که آمریکا یک جنگ تمام عیار علیه ایران با سلاح اقتصادی به راه انداخته است.
وی گفت که تحریم‌های آمریکا حتی واردات دارو را نیز هدف قرار داده و این یک جنگ بیرحمانه علیه مردم ایران است و توقع می‌رود تا دولت فعلی آمریکا بر تحریم‌ها در راستای گرسنگی دادن هدفدار به مردم ایران ادامه دهد.
وی گفت ایران به تمامی تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده و با تشکر از اعضای دائم شورای امنیت علیه اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا گفت که ادعای آمریکا در خصوص معاف بودن اقلام دارویی از تحریم‌ها کاملا دروغ است و این کشور تا کنون 1500مورد تحریم علیه ایران وضع کرده است. وی افزود مرتبط کردن توافق هسته‌ای با مسائل متفرقه دیگر محکوم به شکست است.
وضعییت برجام با خروج امریکا از ان و نیز چالشهای درونی دولت بایدن و نیز حکومت ایران با پیچیدگی و ابهامهای جدی روبرو شده است وسناتورهای جمهوریخواه و ترامپ سعی میکنند با اقداماتی هزینه بازگشت برجام دولت بایدن را ناممکن سازند تا دولت بایدن در اغاز کار با بحران خارجی مواجه شود .