ادعای حل مشکلات یک ساله کشور با رییس جمهور نظامی
و تایید رهبر

محسن رفیق دوست، اولین وزیر سپاه در ایران به تازگی عنوان کرده است که کاندیدای نظامی قادر خواهد بود طی یک سال، ایران را از بحران‌ها نجات دهد. وی با بیان اینکه اگر یک نظامی کاندیدا شود با رهبری زاویه نخواهد داشت، گفته است کسی باید کاندیدای ریاست جمهوری بشود که قبل از کاندیدا شدن زاویه خود با رهبری را بررسی کند. رفیق‌دوست با اشاره به اینکه اگر فردی با رهبری زاویه دارد نباید کاندیدا شود، گفته است مردم باید به این باور برسند که با وجود قانون اساسی فعلی، حاکم اصلی کشور رهبری است.
وی همچنین گفته است در ایران مردم یک فرد را برای ریاست جمهوری انتخاب و او را به رهبر معرفی می‌کنند و اگر او را تنفیذ کرد، آن شخص رییس جمهور می‌شود. وی نتیجه گرفته است به این ترتیب حاکم اصلی رهبری است و نه رئیس جمهور.
رفیق‌دوست همچنین با اشاره به اینکه آیت‌الله خامنه‌ای دستور داده است که روحانی با وی ملاقات کند، مشکلات اقتصادی کشور را داخلی دانست و با بیان اینکه تمامی مشکلات کشور با تولید حل خواهد شد، اظهار داشت در تولید باید دو هدف اشباع نیاز مردم و صادرات مدنظر قرار گیرد. وی با بیان اینکه هیچ کدام از دولت‌های گذشته چنین نکرده‌اند، به دستور خامنه‌ای در خصوص تولید علم اشاره کرد و با بیان اینکه رتبه علمی کشور به خاطر دستور رهبری از ۱۴۳ به ۱۴ رسیده است،‌ ‌اظهار داشت این اقدام به دولت نیازی نداشت و دستور دولت را هم نمی‌خواست.
به گفته‌ی ناظران محسن رفیق‌دوست این نکته اساسی را نادیده می‌گیرد که رشد علمی در کشور علاوه بر اینکه توسط اشخاص و دانشگاهیان صورت می‌گیرد و ارتباطی به دستورات رهبری ندارد، تحت تاثیر شرایط سیاسی در کشور نیز هست و در شرایط ثبات سیاسی معمولا رشد کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، علمی و .. نیز بهبود پیدا می‌کند.
ضمن اینکه با وجود تاکید رفیق‌ دوست و بسیاری نظیر او، بر افزایش تولید، این افراد این نکته را نادیده می‌گیرند که در صورت قطع رابطه‌ی تجاری ایران با جهان، در صورت اشباع تولید در داخل کشور، ایران با چه کشوری می‌تواند تعامل اقتصادی داشته باشد و آن را به مقصد بازرگانی خود تبدیل کند.
محسن رفیق دوست که بنا بر بسیاری از اطلاعات و توضیحات خود وی، دلال اسلحه‌ی جمهوری اسلامی در دهه‌ی ۶۰ است، با اشاره به اینکه در دور اول ریاست جمهوری مختصات اقتصاد مقاومتی را به ایت‌الله خامنه‌ای توضیح داده و در پی دستور خامنه‌ای از دولت نیز خواسته است تمامی قوانین و تبصره‌های مانع بر سر راه مردم را بردارد، گفت هنوز دولت چنین اقدامی نکرده است. وی افزود اگر سپاهی‌ها رئیس جمهور شوند، تابع حرف رهبری هستند و این موانع را بر می‌دارند، و یک ساله مشکلات کشور حل می‌شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه تعیین‌کننده‌ی اصلی رییس جمهور رای خاکستری‌ها هستند، اظهار داشت این رای خاکستری‌ها نه اصلاح‌طلب هستند و نه اصولگرا و یک بار به اصلاح‌طلبان رای می‌دهند و یک بار به اصولگرایان. به گفته‌ی تحلیلگران گرچه رای خاکستری‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و همه‌ی انتخابات تعیین‌کننده هستند، اما رای‌های خاکستری همواره به صندوق اصلاح‌طلبان ریخته می‌شود و در صورت عدم مشارکت رای خاکستری‌ها معمولا انتخابات با حداقل مشارکت و در نتیجه مشارکت حداقلی به نفع اصولگرایان تمام می‌شود، نه به این دلیل که ارای خاکستری به صندوق اصولگراها ریخته می‌شود