دستور رهبر جمهوری اسلامی برای استخدام پرستاران

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی که گفته میشود در هفته گذشته برای مداوای پزشکی در یکی از بیمارستانها بستری بوده است . روز یک شنبه در روز پرستار با قدردانی از پرستاران، با اشاره به اینکه در حال حاضر پرستاران در چشم مردم ما از همیشه عزیزتر و شرافتمندتر هستند، پرستاران را فرشته رحمت بیماران دانست و با اشاره به اینکه پرستاران هم به جسم بیمار کمک می‌کنند و بهبودی او را سرعت می‌بخشند و امکان‌پذیر می‌کنند و هم اینکه جان و روح و اعصاب او را آرامش می‌بخشند، پرستاران را التیام‌دهنده‌ی روح و جسم بیماران و شریک و همکار پزشکان دانست.
خامنه‌ای با اشاره به اینکه مردم تا قبل از کرونا توجه زیادی به کار پرستاران نداشتند گفت در این قضیه کرونا مردم فهمیدند پرستاری کار بزرگی است و به چشم مردم،‌ پرستارها عزیز و شرافتمندتر از همیشه شدند.
وی در ادامه بر تکالیف مسئولین در قبال پرستاران تاکید کرد و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای بهبود شرایط پرستاران تاکید کرد.
رهبر جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد وضع پرستاران باید طوری باشد که با خیال راحت به شغل‌شان بپردازند و خانواده‌های آنها هم باید خیال‌شان راحت باشد که اگر عضو خانواده‌ی آنها مشغول خدمت است، آنها هم توفیقاتی خواهد داشت.
اظهارات خامنه‌ای در خصوص رسیدگی به وضع پرستاران و استخدام انها در حالتی است که دولت منبعی برای پرداخت ای این موضوع در اختیار ندارد و رهبر هم حاضر نیست و هم نمیخواهد که از نهادهای مالی زیر نظر خود چنین هزینه ای را متقبل شود در عین حال ایران یکی از ضعیف‌ترین کشورها در زمینه‌ی تامین خدمات رفاهی برای پرستاران است و با توجه به نیازی که در دیگر کشورها به پرستاری وجود دارد و امکانات فراوانی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بسیاری از پرستاران پس از رسیدن به دوران بازدهی حرفه‌ای، با مهاجرت، زندگی و کار در کشور ثالث را ترجیح می‌دهند و در عین‌حال، محدودیت‌های زیادی را در داخل کشور ایجاد می‌کنند.
حتی در دوران کرونا که نیاز زیادی در داخل کشور نسبت به خدمات پرستاری وجود دارد، بنا بر برخی اخبار و اطلاعات غیر رسمی، با وجود محدودیت‌های ترددی، مهاجرت گروه‌هایی از پرستاران به دیگر کشورها، به واسطه‌ی امکانات و امتیازات بالایی که در اختیار این افراد قرار می‌دادند، همچنان ادامه داشت که محدودیت‌هایی را در خصوص ارائه‌ی خدمات پرستاری به بیماران ایجاد کرده است.‌

5-