حمله به سفارت امریکا در بغداد و اتهام پمپئو علیه نیروهای هوادار ایران

به گزارش رویترز بدنبال شلیک چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، در روز یکشنبه، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پس از این حمله شبه ‌نظامیان مورد حمایت ایران را متهم کرد که بار دیگر آشکارا و بی‌شرمانه به بغداد حمله کرده و غیرنظامیان عراقی را مجروح کردند وی افزود مردم عراق حق دارند که این مهاجمان را تحت پیگرد قانونی قرار دهند و این جنایتکاران خشن و فاسد باید اقدامات بی‌ثبات کننده خود را متوقف کنند سفارت آمریکا در بغداد، نیز گفت که درپی این حمله سامانه‌های پدافندی سفارت فعال شد. پس از اصابت موشک به نزدیکی محوطه سفارت خسارت جزئی وارد شده است، اما هیچ‌گونه جراحت و تلفاتی نداشته است سفارت امریکا این حملات را نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت دولت عراق خواند و از همه رهبران سیاسی و دولتی عراق خواست تا برای جلوگیری از چنین حملاتی گام بردارند.
خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حمله راکتی به سفارت آمریکا در عراق را مشکوک و غیرقابل قبول دانست.وی افزود نوع حمله به سفارت آمریکا در بغداد و زمان آن و بیانیه‌ای که وزیر خارجه آمریکا صادر کرده نشان می‌دهد زمان آن خیلی مشکوک است و بیانیه‌ای را از قبل آماده کرده بودند که منتشر کنند.
لازم به ذکر است که منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای به‌شدت امنیتی و محل استقرار اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خارجی است. هممچنین
گفته میشود که بعد از این حادثه هلی کوپترهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا بر فراز ساختمان سفارت آمریکا در بغداد مشغول گشت زنی هستند. و گفته میشود چند عراقی در این حوادث مجروح شده‌اند .