تهدید علیه روسیه از سوی تیم جو بایدن بدنبال حمله سایبری به امریکا

به گزارش رویترز بدنبال حمله سایبری روسیه علیه نهادهای امریکایی دولت جدید آمریکا به رهبری بایدن قصد دارد از راهبرد تهدید و تقابل استفاده کند.یک مقام نزدیک به جو بایدن گفته دولت او قصد دارد به زیرساخت‌های روسیه حمله سایبری کند تا این کشور را مجازات نماید. بایدن همچنین قصد دارد شرکت‌ها یا افرادی را که در حملات هکری به زیرساخت‌های فدرال و تجاری آمریکا دست داشته‌اند تحریم کند.
بایدن معتقد است برای جلوگیری از تکرار این حملات، باید هزینه گزاف امنیتی، اقتصادی و تکنولوژیکی بر روسیه تحمیل شود. این درحالی است که به گفته تیم بایدن، او پیش از هرگونه تلافی علیه روسیه باید از میزان قدرت نیروی سایبری آمریکا خبردار شود، اقدامی که با کارشکنی تیم ترامپ فعلاً عقیم مانده است. بایدن همچنین قصد دارد در تنبیه روسیه از متحدان آمریکا در اروپا نیز استفاده کند. در این میان به گزارش سی ان ان آدام شیف رئیس دموکراتِ کمیته مجلس اطلاعاتی آمریکا،در مصاحبه تلویزیونی از دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی امریکا به دلیل کم اهمیت دادن نقش روسیه در حملات سایبری اخیر به نهادهای مختلف آمریکا و مقصر دانستن چین انتقاد کرده است.
او با اشاره به توئیتهای اخیر ترامپ درباره مقصر بودن احتمالی چین گفت این رفتارهای مخرب رئیس جمهور آمریکا به امنیت ملی ما آسیب می‌زند.وی افزود هیچ شکی نیست که حملات سایبری اخیر به آمریکا از سوی روسیه است و تاثیر آن بر روی سیستم‌های این کشور همچنان نامعلوم است.