برنامه ترامپ در عدم دعوت از بایدن و اتهام رشوه‌گیری در کاخ سفید برای بخشش متهمان

به گزارش رسانه ها دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ممکن است در روز مراسم تحلیف جو بایدن نامزد حزب دموکرات،‌ نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری 2024آمریکا را اعلام کند.به گزارش سی ان ان ترامپ قصد ندارد در مراسم تحلیف بایدن شرکت کند و حتی قصدی برای دعوت از وی برای حضور در کاخ سفید ندارد و تصمیم ندارد با وی تماس بگیرد.
همچنین به گزارش سی ان ان در دادگاه منطقه واشنگتن دی سی، اطلاعاتی درباره انتقال پول به کاخ سفید و سازمانهای سیاسی متبوعه در یک سند بیست صفحه‌ای اصلاح شده، فاش شد افشای جدیدترین اسناد از دریافت رشوه کاخ سفید از متهمانی که خواستار عفو رئیس‌جمهوری هستند، در شرایطی صورت گرفته که چند تن از مشاوران ارشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به اتهامات جنایی فدرال محکوم شده‌اند و گمانه‌زنی‌ها درباره عفو افراد وابسته به ترامپ توسط کاخ سفید افزایش یافته است.طبق گزارش سی ان ان، در اسناد مربوط به دریافت رشوه کاخ سفید، اشاره‌ای به زمان یا نام افرادی که احتمالاً در این قضیه دخیل هستند، آورده نشده است.کاخ سفید حاضر به اظهارنظر درباره این اسناد دادگاه نشده است.سی ان ان پیش از این گزارش کرده بود که دستیاران ترامپ از او درخواست کرده‌اند که قبل از آنکه ریاست‌جمهوری را تحویل دهد، آنها را مورد عفو قرار دهد.
چند مورد از این عفو‌های ریاست‌جمهوری به آنهایی تعلق گرفته است که به رئیس‌جمهور نزدیک بوده‌اند و در یکی از جدیدترین این موارد، هفته گذشته، ترامپ مایکل فلین مشاور سابق امنیت ملی خود را که به اف بی آی دروغ گفته بود، مورد عفو قرار داد. همچنین گفته شده ترامپ قصد دارد پسران، داماد و مشاور خود را عفو کند تا پس از خروج از کاخ سفید، کسی متعرض آنان نشود. او قصد دارد با عفو پسران خود و همچنین دامادش جرد کوشنر و البته رودی جولیانی وکیل و مشاورش راه را برای پیگرد قانونی آنها سد کند.