مرکل و نفی توافق با بریتانیا به هرقیمت

به گزارش رویترز مرکل صدر اعظم آلمان با تاکید بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری با لندن در مذاکرات برگزیت در عین حال توافق با بریتانیا به هر قیمتی را رد کرد.
وی در مورد مذاکرات با لندن درباره برگزیت که به کندی پیش می رود علی رغم کمبود وقت بر لزوم دستیابی به توافقی تجاری تاکید کرده و گفت: ما امیدواریم که همچنان پایان خوبی برای این مذاکرات وجود داشته باشد.وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا به توافقی با لندن به هر قیمتی نیاز ندارد.وی با تاکید بر اینکه اروپا خواهان توافق است در عین حال گفت: اما در غیر این صورت اقدامات ضروری را انجام خواهیم داد. توافق به نفع همه است.
سیمون کوونی وزیر امور خارجه ایرلند هم انتقاد شدیدی به اتلاف وقت لندن در مذاکرات برگزیت وارد کرده و گفت: دولت انگلیس می توانست یک دوره گذار طولانی تری داشته باشد اما با این مسئله مخالفت کرد و حالا اتحادیه اروپا را مقصر می داند و این مضحک است.وی همچنین گفت من معتقدم دستیابی به توافق ممکن است اما در صورت امکان باید این هفته انجام شود چرا که زمان برای تصویب و آماده سازی آن واقعا در حال اتمام است.
انگلیس در روزهای گذشته مجددا سازش در مذاکرات را از اتحادیه اروپا درخواست کرده است و از بروکسل خواسته حق حاکمیت و استقلال انگلیس را در این توافق مد نظر قرار دهد.شرکت های مختلف در انگلیس و اتحادیه اروپا با نگرانی و دستپاچگی به نتیجه مذاکرات برگزیت چشم دوخته اند.دوران گذار انگلیس با پایان سال جاری میلادی به اتمام می رسد و بعد از آن انگلیس باید اتحادیه گمرکی و بازار داخلی اروپا را ترک کند.اگر تا آن زمانی توافقی حاصل نشود برگزیت سخت به وقوع خواهد پیوست که عواقب اقتصادی بسیار بدی برای طرفین خواهد داشت.