انتقاد آخوندی از روحانی و پیشنهاد برگزاری جلسه برجام با حضور سران کشورها

عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی،در مقاله ای موقعییت بحرانی اقتصادایران را مطرح کرد و از سیاستهای حسن روحانی رییس جمهور انتقاد کرد وی گفت گزارش عملکرد شش ماهه تجارت خارجی در سال جاری نشان‌دهنده ۳۴درصد کاهش صادرات و تراز پرداخت‌های منفی ۲۱۷/۳ میلیارد دلاری است. این در حالی است که به گزارش سازمان تجارت کشور، تجارت ایران در سال ۱۳۹۸ نیز با تراز پرداخت‌های منفی بسته شد. کسری تراز پرداخت‌های سال ۹۸ برای کل سال معادل ۳۶۵/۲ میلیارد دلار بوده، حال آنکه در سال جاری تنها در شش ماهه اول میزان کسری معادل ۳۶درصد بیش از کل سال پیش است. این یعنی کسری تراز پرداخت‌های ایران در حال تداوم و فزاینده است. بی‌گمان شرایط ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا بر تجارت جهان اثر گذاشته است ولی میزان آن تاثیر به هیچ وجه به این اندازه نیست.
وی خواستار لوایح کنوانسیونهای نظارت بین المللی بانکی در مجمع تشخیص مصلحت نظام شد وی همچنین پیامهای ضد گفتگو در مجلس را مورد انتقاد قرارداد و گفت پیام ضدگفت‌وگو و ایجاد افزایش محدودیت‌ها بر مبادله‌های بین‌المللی است. آیا نمایندگان از نتیجه شعارهایی که می‌دهند و باری که بر ملت ایران تحمیل می‌کنند، آگاهند؟ وی سپس سیاستهای منفعلانه روحانی را مورد انتقاد قرار داده و گفت آیا اینها بیانگر این نیست که سیاست‌های اتخاذی دولت اشتباه بوده‌ است؟ آیا دولت می‌تواند عدم پایبندی خود به قراردادی که با ملت بسته‌ بود را به صرف فشار گروهی در خارج از دولت توجیه کند و اگر معلوم شد که سیاستی اشتباه بوده، تا کی باید بر اشتباه پافشاری کرد؟
وی خواستار ان شده که روحانی درخواست رسمی و هماهنگ‌شده برای رهبری برای رفع منع از ابلاغ لایحه‌های بانکی در مجمع انجام دهد و تقاضای تشکیل سران برجام را دهد وی گفت برجام اراده‌ ملی ایران از بالاترین سطح تا خواست عمومی مردم بوده ‌است. و آقای رییس‌جمهور نباید از جنجال گروهی کوچک هراس به دل راه دهد.و رییس‌جمهور به ملت ایران در این باره تعهد داده و به حکم قرآن باید به عهد خود وفا کند.