ترامپ تاکید مجدد بر تقلب در انتخابات و قبول ترک کاخ سفید در صورت اعلام

به گزارش سی ان ان دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا دریک نشست خبری که برای نخستین بار سه هفته پس از برگزاری انتخابات برگزار شد، بار دیگر ادعاهای خود در مورد تقلب در انتخابات را تکرار کرد ولی در عین حال برای اولین بار گفت که اگر کالج انتخاباتی پیروزی جو بایدن در انتحابات ریاست جمهوری را اعلام کند، کاخ سفید را ترک خواهد کردوی افزوداگر کالج الکترال این کار را انجام دهد، اشتباه کرده اند. پذیرفتن این نیز بسیار سخت خواهد بود. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، شما می‌دانید، اما من به شدت از آراء شکایت کرده ام. آرا یک فاجعه است.ترامپ بار‌ها از تعهد به انتقال صلح آمیز قدرت خودداری کرده بود وی گفت هنوز خیلی مانده تا انتخابات آمریکا پایان یابد، ما نباید ناامید شویم زیرا زمان به نفع ماست.وی افزود دستگاه‌های رأی گیری با مشکلاتی همراه بوده اند و کاری کردند که در مکان‌های متعدد رأی‌ها به سمت بایدن رفت، گویی ما در یک کشور جهان سومی به سر می‌بردیم.
وی در مورد کاندیاتوری در انتخابات 2024 گفت من نمی‌خواهم درباره انتخابات بعدی سخن بگویم، چرا که هنوز انتخابات کنونی پایان نیافته است و هنوز هزاران رأی وجود دارد که می‌تواند نتیجه را تغییر دهد
است.. دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن شرکت خواهد کرد یا خیر گفت در این زمینه تصمیمی گرفته ام، اما قصد ندارم آن را در حال حاضر اعلام کنم. به نظرم انتخاب اعضای کابینه از سوی جو بایدن در حال حاضر کار درستی نیست.
به گزارش سی ان ان ترامپ به خبرنگاری که از وی درباره ادعا‌های دروغش در مورد انتخابات پرسید، حمله لفظی کرد و گفت شما تنها یک فرد بی مقدار هستید. با من اینگونه صحبت نکنید. من رئیس جمهور آمریکا هستم. هرگز با رئیس جمهور اینگونه صحبت نکنید.
ترامپ پس از پایان این نشست خبری درتویتی نوشت من امروز پس از آرزو برای ارتش در روز شکرگذاری، یک کنفرانس خبری طولانی برگزار کردم و یک بار دیگر فهمیدم که رسانه‌های جعلی اخبار را هماهنگ می‌کنند تا پیام واقعی چنین کنفرانسی هرگز بیرون نرود. نکته اصلی این بود که انتخابات 2020 تقلبی بود و من برنده شدم.