حمله به مصوبات دولت روحانی و تهدید به عدم رسیدگی به بودجه در صورت عدم حضور روحانی در مجلس

حسن نوروزی عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا قانونی نیست، گفت اصولاً مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنای قانونی ندارد و همه این تصمیمات یک سویه و از طرف برخی از دولتی‌ها است، لذا تصمیمات این ستاد وجاهت قانونی ندارد و افزود همچنین براساس اصل ۳۳ قانون اساسی هیچکس را نمی‌توان از محل اقامت خود تبعید کرد و یا از اقامت در محل مورد علاقه ممنوع یا به اقامت در محلی مجبور کرد، مگر در مواردی که قانون مقرر می‌کند. لذا دولت برای اعلام مواردی نظیر اینکه اگر فردی ماسک نداشته باشد باید جریمه شود و یا اینکه گفته می‌شود اگر کسی از این شهر به شهر دیگری رفت باید جریمه بپردازد، باید مبنای قانونی ارائه بدهد.وی افزودما کشور کمونیستی نیستیم که هر چه رئیس‌جمهور بگوید، بگوییم درست است و از خود قانون وضع کند.وی همچنین عدم حضور قوه قضائیه و مقننه در ستاد ملی مقابله با کرونا را یکی از نقاط ضعف‌ ساختاری این ستاد قلمداد کرد وی گفت طبق قانون اساسی رئیس جمهور نمی‎‌تواند از خود قانون وضع کند و اعمال هر گونه تصمیمی در کشور باید در قاموس قانون صورت بگیرد و بدون قانون نمی‌توانند هر کاری را انجام دهند.ود در نهایت رئیس جمهور جهت اتخاذ تصمیمات خود باید با مجلس مشورت کند و از این نهاد قانون بگیرد کمااینکه اگر می‌خواهد کمیته‌ای تشکیل بدهد برای آن کمیته هم باید مصوبه بگیردو بنابراین اینکه یکسویه پیش بروند و به هر صورت که بخواهند عمل کنند، برخلاف قانون است.
وی همچنین تهدید کرد که در حال حاضر روحانی به بهانه کرونا به هیچ عنوان به مجلس نمی‌آید اما معتقدیم هنگام تحویل لایحه بودجه باید خود رئیس جمهور به مجلس بیاید در غیر این صورت لایحه را نمی‌پذیریم.وی همچنین مدعی شد که در حال حاضر هر نوع مرگ و میر در کشور را به کرونا ربط می‌دهند که این درست نیست. می‌توان از متولیان آرامستان‎ها آمار تلفات ماه جاری را با آمار تلفات همین ماه در سال گذشته را دریافت و مقایسه کرد. در حقیقت ملتهب کردن جامعه با دادن این قبیل آمارها عمل اشتباهی است. اگر شهرستان‌های قرمز آمار اموات آبان ماه امسال با سال گذشته را مقایسه کنند، آمار واقعی مرگ و میر مشخص می‌شود. خواهشم از روحانی این است که عاقلانه فکر کند، از قانون اساسی فرار نکند بلکه حافظ قانون اساسی باشد.
وی افزود چطور روحانی در برابر کورتاژ و کشته شدن ششصد هزار جنین در سال، ناراحت نیست اما برای فوت چهل هزار نفر در طول ده ماه ناراحت است، لذا روحانی باید فکر کند که پیشگیری راحت‌تر از درمان است. آسان‌ترین راه حبس و زندانی کردن افراد در منازل است، خود روحانی حقوقش دولتی است اما مابقی مردم که شغل آزاد دارند، برای امرار معاش چه کاری انجام بدهند؟
اصولگرایان مجلس به دنبال آنند که روحانی را قبل از پایان دوره اش بی اعتبار سازند و از نقطه ضعف وی درعدم ارتباط با جامعه و محیط عمومی یک عنصر انتقادی سنگین بسازند .