روحانی و ادعای تسلیم دولت بعدی آمریکا در برابر ایران و طرح انتقال آب از خلیج فارس

حسن روحانی روز پنج‌شنبه بار دیگر سختی‌های سال‌های اخیر و فشارهای واردشده به مردم و دولت را بی‌سابقه‌ترین فشارها در تاریخ دانست و گفت چنین فشاری در تاریخ سابقه ندارد.
وی بار دیگر این فشارها را جنگ اقتصادی خواند و با بیان این موضوع که در دوران کرونا فشارها علیه ایران بیشتر و تحریم‌ها شدیدتر شده است، اظهار داشت دولت بعدی امریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد. روحانی همچنین یادآور شد اینکه در انتخابات آمریکا چه کسی برنده شود مهم نیست.
رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش به مناسبت بهره‌برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی فلات ایران، ضمن ابراز خشنودی از بهره‌برداری از مرحله اول این طرح، آن را طرحی باورنکردنی دانست که دولت توانسته است آن را افتتاح کند.
حسن روحانی خط انتقال آب از خلیج فارس به مناطق کویری مرکز فلات ایران را خط انتقال امید نامید و اظهار داشت این طرح فقط آب به فلات مرکزی منتقل نکرده است، بلکه امید را به فلات مرکزی رسانده است. وی اظهار داشت این طرح موجب امیدواری همه کشاورزان، صنعت‌گران و مردم شده است.
رئیس جمهور در ادامه ی اظهاراتش طرح احیای دریاچه ارومیه را دیگر طرح بسیار عظیم دولت دانست که تا پایان دولت به ثمر خواهد رسید.
وی افزود اجرای این طرح‌ها نشان داد که تحریم و فشار ملت ایران را متوقف نخواهد کرد و دولت با وجود یک دولت تروریست در امریکا توانسته است قدم‌های بزرگی بردارد.
رئیس جمهور همچنین در واکنش به انتخابات امریکا اظهار داشت دولت بعدی امریکا هرکسی که باشد راهی جز تسلیم در مقابل ملت ایران نخواهد داشت. وی همچنین خاطرنشان کرد امریکا تسلیم فشار افکار عمومی، مقاومت و صبر ملت ایران خواهد شد.
موصوع حمایت رئيس جمهور از طرح انتقال آب از خلیج فارس به مرکز فلات ایران در حالی عنوان می‌شود که قریب به اتفاق کارشناسان محیط زیستی تاکید دارند که این اقدام آسیب‌های غیرقابل جبرانی به اکوسیستم منطقه و همچنین خلیج فارس خواهد زد و وضعیت آبی ایران را که در حال حاضر هم در شرایط هشدار قرار دارد،‌ وخیم‌تر و بحرانی‌تر خواهد کرد.
در عین حال به نظر می‌‌رسد حسن روحانی با اشاره به این موضوع که دولت بعدی امریکا تسلیم ملت ایران خواهد شد، در واقع در تلاش است تا تغییرات احتمالی در امریکا را که بر تصمیمات سیاسی در جمهوری اسلامی تاثیرگذار خواهد بود، به کوتاه‌ آمدن امریکا در مقابل ایران تفسیر کند.
رئیس جمهور از طریق این اظهارات این پیام را نیز به فضای عمومی تلویحا ارسال می‌کند که تغییرات احتمالی در کاخ سفید می‌تواند به گشایش در زندگی مردم و بهبود شرایط اقتصادی و روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی نیز بینجامد.