حذف اطلاعات سپاه از مراجع استعلام انتخابات ریاست جمهوری

.به گزارش یکی از نمایندگان مجلس در اقدامی عجیب ، سازمان اطلاعات سپاه در خواست کرده که این سازمان را از لیست مراجع استعلامی برای انتخابات ریاست جمهوری حذف کنند . طبق قانون در‌حال ‌حاضر زمان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای نگهبان ملزم است از مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، سازمان ثبت‌احوال کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه استعلام بگیرد؛ در همین رابطه سخنگوی شورای نگهبان گفته است: آنچه به‌عنوان تحقیقات مستند ما مورد دقت واقع می‌شود، از همین مراجعی است که قانون تأکید کرده است؛ البته منعی ندارد که بقیه دستگاه‌ها یا حتی افراد عادی نیز گزارش‌هایی را برای ما ارسال کنند.وی افزود این مراجع تنها گزارش‌های اولیه را برای ما ارسال می‌کنند و تشخیص بر عهده خود اعضای شورای نگهبان است.
حال نادر قاضی‌پور، نماینده ارومیه در مجلس دهم، در رابطه با حذف نام اطلاعات سپاه در اصلاح قانون انتخابات گفت اگر می‌خواهیم مشارکت عامه مردم را داشته باشیم، باید اجازه دهیم عامه مردم خودشان انتخاب کنند، در مجلس دهم این موضوع مطرح شد که اطلاعات سپاه به نهادهای نظارتی افزوده شود اما به درخواست خود اطلاعات سپاه، این مسئله حذف شد.
بنظر میرسد اطلاعات سپاه سعی دارد به طور غیر مستقیم در روند رد صلاحییت کاندیداهای ریاست جمهوری و رایزنی با شورای نگهبان تاثیر بگذارد و بدون انکه رسما قبول مسئولییت کند نسبت به حذف ورد صلاحیت کاندیداها اقدام کند . این روشی است که سازمان اطلاعات سپاه در امور کلی مملکت دنبال میکند که به دستگیری افراد اقدام میکند بدون انکه پاسخگوی نهادهای قانونی از جمله مجلس شورای اسلامی باشد .