حمله های تروریستی در فرانسه

به گزارش سی ان ان ژرار دارمانَن، وزیر کشور فرانسه ظهر روز پنج شنبه اعلام کرد که در شهر ساحلی نیس در جنوب شرق این کشور یک عملیات امنیتی در جریان است.
به گزارش سی ان ان در نزدیکی کلیسای نوتردام در شهر نیس، یک حمله با سلاح سرد انجام شده و به دنبال آن نیز یک نفر دستگیر شده در حالی که شهردار این شهر تاکید کرده که به باور وی، حمله مذکور یک عملیات تروریستی می باشد.
منابع امنیتی این کشور نیز گفتند عامل حمله شهر نیس یک مرد می باشد که با حمله با سلاح سرد در شهر نیس، سه کشته و شماری زخمی بر جای گذاشته و به دنبال آن نیز عامل حمله نیز زخمی شده و به بیمارستان انتقال یافته است.
در این میان همچنین یک فرد در شهر آوینیون در فرانسه با سلاح سرد به پلیس حمله کرد که توسط پلیس به قتل رسید.گزارش ها حاکی از این است که فرد مهاجم، از اعضای یک جریان راست گرای افراطی بوده و عابران پیاده را با چاقو تهدید کرده است.
همچنین در تحولی دیگر یک فرد با سلاح سرد با حمله به کنسولگری فرانسه در شهر جده عربستان، نگهبان این ساختمان را زخمی کرد وسخنگوی پلیس منطقه با اعلام این خبر گفت که یک شهروند عربستانی پس از حمله به نگهبان کنسولگری فرانسه در جده بازداشت شده است.