اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با چالشهای امنیتی بعد از انتخابات امریکا

به گزارش سی ان ان ، دو آژانس وابسته به امنیت داخلی امریکا به شکل گسترده ای خود را برای رویارویی با آشوب های احتمالی بعد از انتخابات ریاست جمهوری در 3 نوامبر آماده می کنند.

به گزارش سی ان ان کن کوچینلی قائم مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا گفته است، در صورت نیاز تیم های ویژه برای مقابله در درگیری های احتمالی آماده واکنش شده اند.آمادگی وزارت امنیت داخلی آمریکا شامل اعزام سریع نیرو توسط اداره مهاجرت و گمرک و حفاظت از مرزها به شهرهای درگیر برای مقابله با معترضان به نتایج انتخابات سوم نوامبر است. پیش از این آژانس‌های امنیت داخلی آمریکا برای سرکوب اعتراضات سراسری ضد نژادپرستی در شهرهای پورتلند، سیاتل و واشنگتن مورد استفاده قرار گرفته بودند. مقامات محلی بر این باورند که تصمیم دولت ترامپ در استفاده از نیروهای فدرال برای مقابله با اعتراضات خشونت آمیز موجب ایجاد ناآرامی های مدنی در شهرهای آنها شده است.
تری موناهان یکی از مسئولان در امنیت شهر نیویورک نیز گفت که پلیس نیویورک صدها نیروهای پلیس اضافی از 26 اکتبر بسیج می کند تا با حوادث احتمالی در مراکز رأی گیری و مکان های عمومی قبل از انتخابات مقابله کنند.این در حالی است که شهر نیویورک روز یکشنبه شاهد درگیری میان هواداران و مخالفان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود.این درگیری میان عناصر سازمان یهودی ها برای ترامپ و مخالفین ترامپ رخ داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ، با بیان اینکه قصد پیروزی در انتخابات را دارد ، بارها از پاسخ دادن به سوالات روزنامه نگاران در مورد انتقال مسالمت آمیز قدرت در صورت از باخت در انتخابات خودداری کرد.