دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله و چالشهاس سیاسی کشور

حسین الله‌کرم، فعال سیاسی اصولگرا و دبیر شورای هماهنگی حزب‌الله ضمن بیان این موضوع که اینکه چه کسی رئيس جمهور امریکا بشود برای جمهوری اسلامی ایران مهم نیست، گفت در شرایط فعلی حامیان مذاکره باآمریکا در ایران اسلامی جایی ندارند. وی با اشاره به اینکه مذاکره در برجام برای بهبود معیشت مجاز شمرده شده بود، اظهار داشت مذاکره با کسی که خون حاج قاسم را روی زمین ریخته و کسی که دارو و کالاهای اساسی مردم را تحریم می‌کند مجاز نیست.
الله‌کرم حاصل مذاکره در برجام را تورم ۵۰۰ درصدی مسکن و ۹۰۰ درصدی دلار و خودرو دانست و با اشاره به مواضع جدید بایدن در حوزه سیاست خارجی، گفت پیروزی بایدن یا ترامپ فرقی برای وضعیت جمهوری اسلامی ایران در مذاکره ندارد.
الله‌کرم همچنین با اشاره به عملکرد مردم در انتخابات ۱۴۰۰، با اشاره به اینکه مردم رقابت انتخابات ۱۴۰۰ را بین جریان مقاومت و جریان تسلیم می‌بینند، گفت مذاکره نتیجه عکس می‌دهد و در نهایت به ضرر کشور و مردم خواهد بود. وی افزود امریکا با وجود حضور ایران در مذاکرات الجزایر، قطنامه ۵۹۸ و برجام هیچ گاه به تعهدات خود پایبند نمانده است.
این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه هرگاه مذاکرات بر مبنای تسلیم باشد طرف مقابل به آنچه متعهد شده عمل نمی‌کند، گفت جمهوری اسلامی هم در مواجهه با این عدم پایبندی ضمانتی در اختیار ندارد که به کشور عهدشکن فشار بیاورد.
وی همچنین یادآور شد مردم با توجه به وضعیت جامعه و با رشد شدید تورم، بیکاری و مشکلاتی همچون کمبود دارو، به طور کامل به سمت جریان مقاومت سوق پیدا کرده‌اند.
این سخنان الله کرم در حالی عنوان می‌شود که بر خلاف اظهارات وی، برعکس با تشدید فشار بر مردم حتی گروه‌هایی از حامیان مقاومت در داخل ایران هم به گروه مقابل پیوسته و بارها تاکید کرده‌اند که رفع مشکلات اقتصادی مردم و کاهش فشار بر مردم باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های حاکمیت باشد و بسیاری از اصولگراهای تندرو نیز در شرایط فعلی مقاومت را تنها موجب نابودی بیشتر مردم و نابودی منابع کشور می‌دانند و ضرورت بازنگری در سیاست‌های کلان حاکمیتی را در این خصوص مور د تاکید قرار داده‌اند.
الله‌کرم جریان مقاومت را پیروز انتخابات ۱۴۰۰ دانست و گفت جریان مقاومت باید دولتی جوان و انقلابی و حزب‌اللهی معرفی کند تا عادت بد ۴۰ ساله وابستگی به نفت را در قالب اقتصاد مقاومتی تغییر دهد و آن را اصلاح کند. وی افزود دولتی باید معرفی شود که بتواند جایگزین دولت پیرمردها و پدرخوانده‌ها شود. وی در عین حال تایید کرد که در تفکر جریان مقاومت نیز موضوع مذاکره وجود دارد اما در همان حال خاطرنشان کرد که این نوع مذاکره از نوعی که در تفکر جریان تسلیم‌طلب دنبال می‌شود نیست. وی افزود در جریان مقاومت مذاکره با تمهیداتی جلو خواهد رفت که عواقب بدی برای جامعه رقم نخورد.
برخی از ناظران تاکید کرده‌اند اگر دولت در ایران یک دولت اصولگرا باشد ممکن است که حاکمیت تن به مذاکره با امریکا دهد تا از طریق کاهش فشار مالی در ایران و رفع نسبی بخشی از مشکلات بتواند اصولگراها و نه اصلاح‌طلبان را به عنوان گروه سیاسی که توانست بخشی از مشکلات مردم را کم کند و باری از دوش مردم بردارد با جامعه معرفی کند.