وزیر مخابرات و بیان بدبیاریهای دولت

آذری جهرمی وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی که کم و بیش در حوزه کاری خود رابطه خوبی با متخصصان دارد در پاسخ به سوالات اینستاگرامی مردم که ابتکاری است که مورد توجه مردم واقع شده است طی سخنانی به بیان بدبیاریهای دولت پرداخت وی گفت دولت دوازدهم با بدبیاری زیادی رو به رو شد، از سیل، زلزله، آتش‌سوزی و کرونا گرفته تا دشوارترین تحریم‌ها و علاوه بر آن مخالفین سرسخت داخلی. و به همین دلیل میزان رضایت مردم پایین است وی افزود من و تمام همکارانم در وزارت ارتباطات، تمام تلاش‌مان را در حوزه کاری خودمان برای رضایت مردم به کار بسته‌ایم.
او درباره نمره‌ای که باید به عملکرد دولت داد، گفت نمره را ما نباید بدهیم، مردم نمره می‌دهند. فکر می‌کنم میزان رضایت از تمام دستگاه‌ها و نهادها با توجه به شرایط دشوار کشور، پایین است. دولت دوازدهم با بدبیاری زیادی رو به رو شد،
وی در مورد افزایش قیمت اینترنت گفت همه چیز گران شده است، هزینه‌های اپراتورها نیز افزایش پیدا کرده است و نگهداری شبکه ارتباطی هم با هزینه‌های به مراتب بالایی مواجه است. انصافا تثبیت قیمت اینترنت کار دشواری برای ما بود. اگر امکانش به وجود بیاید، حتما نرخ‌ها را کاهش می‌دهیم. وی همچنین پروژه وزارتش را دنبال کردن اینترنت ماهواره‌ای دانست که یک فناوری جدید است، وی افزود این تکنولوژی جدید تا سال ۲۰۲۵ فراگیر می‌شود. علاوه بر شرکت‌های آمریکایی، چینی‌ها هم به دنبال منظومه‌های ماهواره‌ای اینترنت هستند. این کار یک تحول بزرگ برای دسترس‌پذیر کردن اینترنت در تمام سطح زمین و توسعه فناوری اینترنت اشیا است.
لازم به ذکر است که تقلیل دادن ناکارامدی و بی کفایتی دولت روحانی به بدبیاری نمی تواند توجیه مناسبی برای بهم ریختگی و فشل بودن دولت ترامپ شود. دولت در بسیاری از حوزه ها از افراد کارامد استفاده نکرد و چالش درونی دولت به خوبی مشخص شد. نمونه نحوه مدیریت وزارت صنایع از نمونه های این نحوه مدیریت می باشد .