آخرین مناظره ترامپ و بایدن

به گزارش سی ان ان دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا و جوبایدن دو رقیب انتخاباتی اخرین مناظره خود را برگزار کردند مناظره ای که از سری قبل خود متمایز تر بود و دو طرف برخلاف گذشته از قطع متوالی سخنان یکدیگر خودداری کردند اکثر وقت برنامه به مساله مقابله با کورونا و نیز سیاست بیمه درمانی و نیز مسائل مربوط به نژاد پرستی و مهاجرتی گذشت . سهم سیاست خارجی هم کم بود ودر مورد ایران نیز خبر دخالت و نفوذ ایران و روسیه در سیستم انتخاباتی مطرح شد که مساله پرداخت هزینه این دخالت ازسوی امریکا نیز مورد تایید دوکاندیدا قرار گرفت
ترامپ در آغاز گفت‌وگو در مورد نحوه مدیریت کورونا با بیان اینکه ویروس کرونا از چین داخل آمریکا شده و یک مشکل جهانی است، گفت: آمریکا در حوزه تجهیزات بهداشتی بسیار عالی عمل کرده است.و سفرها به چین را فوری قطع کرد .
در مقابل بایدن در ادامه با تاکید بر اینکه دویست هزار آمریکایی به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند، گفت هر کسی که مسئولیت این فاجعه را نمی‌پذیرد نباید رئیس جمهور آمریکا باشد. تخمین زده شده که دویست هزار تن دیگر را هم تا آخر سال از دست می‌دهیم. دولت آمریکا برنامه‌ای برای مقابله با کرونا ندارد. واکنش ترامپ به کرونا بسیار تراژیک است.ترامپ نیز گفت آمریکا کشور بزرگی است و کرونا مشکلات بزرگی برای اقتصاد ما ایجاد کرده است. نیویورک تحت اداره دموکرات‌ها اکنون تبدیل به شهر ارواح شده است.
بایدن نیز گفت معلمان ما نباید به خاطر کرونا بمیرند، ما هم باید دستورالعمل ها را رعایت کنیم و هم اقتصاد را به صورت تدریجی باز کنیم. ایالت دموکرات و جمهوری خواه نداریم، همه ما آمریکایی هستیم.
ترامپ با متهم کردن بایدن به دریافت سه و نیم میلیون دلار از پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: بایدن سه و نیم میلیون دلار از پوتین گرفته و باید این موضوع را توضیح دهد. هم روسیه و هم چین می‌خواهند که من بازنده انتخابات باشم. من به روس‌ها بسیار سخت گرفته‌ام و آن‌ها اکنون دشمن من هستم. پسر بایدن بیکار بود، وقتی پدرش معاون رئیس جمهور شد، او هم در چین مشغول به کار شد.
او خطاب به بایدن گفت بدترین رفتار ممکن در طول این چهار ساله با من شد، اما تو و خانواده‌ات در این مدت پول‌های مشکوک زیادی گرفتید. خانه تو کجاست و اکنون در چه شرایطی زندگی می‌کنی؟ بایدن، پسرش و برادرش مثل جارو برقی پول ها را جمع می‌کنند.
بایدن نیز در پاسخ این ادعای ترامپ تاکید کرد: یک سنت هم از هیچ خارجی در تمام عمرم نگرفته‌ام. ترامپ در چین تجارت دارد و اکنون من را متهم می‌کند. ترامپ به جای این حرف‌ها باید اظهارنامه مالیاتی خود را به طور شفاف تکمیل کند. پسر من از چینی‌ها پول نگرفته است. ترامپ با چینی ها فعالیت اقتصادی می‌کند.