ظریف و جنایت علیه بشریت خواندن تحریم غذایی و دارویی ایران

روزچهارشنبه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با همتای ژاپنی، خود که پس از تعیین نخست وزیر جدید مجددا به عنوان وزیر خارجه انتخاب شده است گفتگوی تلفنی برقرار کرد و در مورد برجام منابع مالی ایران در ژاپن و مسئله برجام وتحولات منطقه و روابط دوجانبه بحث و گفتگو شد. در خصوص برجام ظریف خواستار ان شد که همه طرفها تلاش خود را بکار گیرند تا طرف های دیگر هم تعهدات خود ذیل این توافق را انجام دهند.ظریف همچنین گفت حضور نیروهای بیگانه نه تنها کمکی به ثبات منطقه نمی کند بلکه موجب پیچیدگی و تشدید مشکلات در منطقه می شودوی همچنین مدع شد که نقش ایران در منطقه سازنده و با ثبات است .وی همچنین اظهار امیدواری نمود سیاست پیشین این کشور در تلاش برای ایفای نقش ژاپن در کمک به ثبات منطقه در دولت جدید آقای سوگا نیز ادامه یابد.
ظریف همچنین با اشاره منابع ارزی فریز شده ایران در ژاپن ، اعمال محدودیت‌ها توسط آمریکارا در این مسیر محکوم کرد و جلوگیری از خرید دارو و غذا برای مردم ایران را جنایت علیه بشریت دانست.
وی همچنین خواستارآن شد که دولت ژاپن در چارچوب تعهد عام کشورها به اجرای قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ مانع از اقدام غیر قانونی آمریکا در این زمینه شود
ایشان همچنین از حمایت های ژاپن از ایران در مبارزه با کرونا تشکر و اظهار امیدواری کرد همکاری های دو کشور در روابط دوجانبه گسترش یابد.
آقای موته گی وزیر خارجه ژاپن نیز بر تقویت همکاری ها در مبارزه با کرونا و ارسال تجهیزات پزشکی با استفاده از منابع مالی ایران تاکید کرد و گفت موضع ژاپن در تلاش برای ثبات سازی در خاورمیانه تغییر نکرده است. وی افزود ژاپن همواره از برجام حمایت کرده و می نماید.
ظریف در حالی نقش ایران را در منطقه عنصر با ثبات میخواند که سیاست ایران مبتنی بر گسترش امت اسلامی از عناصر چالش بر انگیز و مناقشه امیز در فضای کنونی خاورمیانه میباشد