سپاه پاسداران و حملات انتقادی همیشگی به امریکا

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه با اشاره به قدرت‌افزایی سپاه و قدرت بالای نیروی دریایی سپاه، به استراتژی‌های توسعه‌طلبانه امریکا اشاره کرد و با بیان این موضوع که امریکا در پی تحمیل اراده‌ی خود به دیگر کشورهاست، این اقدام امریکا را دشمن‌ساز عنوان کرد و اظهار دداشت اقدامات امریکا نشان می‌دهد که رهبران امریکا فاقد عقل سیاسی هستند و دچار انفعال و زوال تدبیر شده‌اند.
سلامی در بخشی از اظهارات با بیان این موضوع که مقامات آمریکایی نمی‌توانند به تنهایی در یکی از خیابان‌های کشورهای اسلامی رفت و آمد کنند، به ضدیت ملت‌ها با آنها اشاره کرد و ضمن تاکید بر قدرت و ایستادگی ملت ایران، تاکید کرد ایران ایستاده است و روز به روز هم قدرتمندتر خواهد شد.
سلامی همچنین امریکا را نقطه نفرت مردم علم عنوان کرد و با بیان این موضوع که حتی شهرزوندان امریکایی هم امروز مرگ بر امریکا می‌گویند گفت در آمریکای امروز چیزی جز دود، آتش، فقر، تبعیض‌نژادی و دو قطبی شدن و از بین رفتن آزادی وجود ندارد.
وی همچنین به قدرت بالای نظامی ایران در حوزه‌ی دریایی اشاره کرد و اظهار داشت سپاه چه در زمین و چه در دریا قدرت و برتری نظامی خود را حفظ کرده و قدرت‌های جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.
در همان حال، علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز با بیان این موضوع که پهباد بومی سپاه توانسته است یک ناو هواپیمابر امریکا را قبل از ورود به تنگه هرمز شناسایی کند، از رصد و رهگیری این ناو هواپیمابر قبل از ورود به تنگه هرمز خبر داد و اظهار داشت این شناور امریکایی قبل از ورود به تنگه هرمز شناسایی شده است.
افتخارات سپاه در خصوص قدرت نظامی خود در حالی عنوان می‌شود که علاوه بر اینکه بسیاری از این تجهیزات با استفاده از مهدسی معکوس طراحی و ساخته شده و سپاه ابتکار عملی در این خصوص نداشته است، هزینه‌ی گزافی نیز برای ساخت این تجهیزات مورد استفاده قرار گرفته است.
این در حالی است که در سال.های اخیر، جمهوری اسلامی با محدودیت‌های اقتصادی نفس‌گیری مواجه است و حداقل بودجه کشور نیز مورد استفاده در توسعه‌ی نظامی قرار گرفته است.
در عین حال ادعاهای جمهوری اسلامی و سپاه در قدرت نظامی جمهوری اسلامی در تقابل با امریکا در حالی عنوان می‌شود که نه از نظر بودجه نظامی و نه تجهیزات نظامی، ایران امکان رقابت با قدرت بالای نظامی در امریکا را ندارد و با وجود ادعاهای جمهوری اسلامی قدرت نظامی ایران به کپی برداری از تجهیزات امریکایی و ساخت موشکی خلاصه می‌شود و آنگونه که ادعا می‌کند برتری نظامی بر امریکا ندارد.