روحانی و ادعای جنگ اقتصادی

حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت که همانطور که صدام متوهم، برگزاری جلسه ادامه مصاحبه آغاز جنگش با ایران را به هفته آینده در اهواز موکول کرده بود، اعضای دولت آمریکا هم دقیقا با تکرار کار صدام، پس از پاره کردن برجام و تحمیل جنگ اقتصادی می گفتند چند ماه دیگر وارد تهران می شویم و اینها چهل سالگی انقلاب را نخواهند دید و چنین تخیلاتی داشتند.وی افزود دولت ترامپ از سال 97 با توهمات مشابه و محاسبات غلط، جنگ اقتصادی تمام عیاری را آغاز کرده است که نتیجه آن کاملا مشخص است.
وی گفت اما اینها نیز همانند صدام به هیچ کدام از اهدافشان نرسیده اند و در تمام محاسبات اشتباه کرده اند. همان توافق برجام و قطعنامه 2231 در برابر اینها ایستاد و در شورای امنیت مفتضح شدند.
روحانی گفت جمهوری اسلامی ایران از سال 59 با تحریم اقتصادی مواجه بود اما جنگ اقتصادی از سال 97 علیه ایران شروع شد و آمریکا در این جنگ با تمام امکاناتش به میدان آمده است.
وی گفت آمریکایی‌ها همانند صدام بر این تصور بودند که چند ماه پس از آغاز جنگ اقتصادی وارد تهران خواهند شد و در این توهم بودند که در فرودگاه مهر‌آباد و فرودگاه امام برای آنها فرش قرمز پهن خواهد شد و در این راستا ترامپ به سران اروپا گفته بود که فقط سه ماه صبر و تحمل کنند چرا که پس از سه ماه با تحمیل فشار اقتصادی دیگر نظام جمهوری اسلامی وجود نخواهد داشت.
روحانی گفت: در چهل سال پیش مردم ایران باور کردند که به آنها ظلم و به کشورشان تجاوز شده است و ارتش خائنی به دستور اربابانش بدون هیچ دلیلی به ایران حمله کرده است لذا اولا خودِ جنگ برای مردم ملموس شد و در مرحله بعدی احساس کردند که بار جنگ بر دوش همه قرار دارد.وی افزودهمه مردم به خوبی تشخیص دادند که این جنگ علیه منافع و شرف ملی است لذا مسوولیت جنگ را بر عهده خود احساس کرده و همه به میدان آمدند. روحانی گفت امروز در وهله اول همه باید باور کنیم که در شرایط جنگ هستیم و دوم اینکه باور کنیم بار این جنگ تنها بر دوش دولت نیست و در این عرصه همه مسوولیت دارند و بی تردید اگر مردم باور کنند که در جنگ هستیم – که البته باور دارند – و همه مسوولین و قوا در کنار هم و دست به دست هم بدهیم، بدون تردید پیروز و موفق خواهیم شد و امروز همه قوای سه گانه، نیروهای مسلح و تمام ارکان کشور یکصدا هستند.
برخلاف سخنان روحانی تحریمها هیج مشکلی برای مقامات ایران ایجاد نکرده است علاوه براین برخلاف ادعای هماهنگی همه قوا عملا همه جناحهها در حال کار شکنی در کار یک دیگر هستند که اخبارش در رسانه ها هر روز منتشر می شود