Police arrest protesters refusing to get off the streets during an imposed curfew while marching in a rally calling for justice over the death of George Floyd Tuesday, June 2, 2020, in New York. Floyd died after being restrained by Minneapolis police officers on May 25. (AP Photo/Wong Maye-E)

تظاهرات در امریکا و حمله به دو پلیس امریکایی

به گزارش سی ان ان رئیس موقت اداره پلیس لوئیزویل در یک جلسه مطبوعاتی تأیید کرد، دو افسر اداره پلیس متروی لوئیزویل چهارشنبه شب در جریان اعتراضات مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و به بیمارستان منتقل شده اند. معترضان می گویند افسر پلیس لوئیزویل آمریکا نیز به معترضان شلیک کرده است درحالیکه این تظاهرات تا حد زیادی مسالمت آمیز بوده است. این اعترضات از ماهها پیش پس از کشته شدن برونا تیلور تکنسین پزشکی سیاهپوست غیر مسلح در حمله نیروهای پلیس، آغاز شد. اکنون دوباره اعترضات تشدید شده است چرا که حکم بسیار سبکی برای افسران متخلف صادر شده و آنها در جریان کشتن این زن سیاهپوست مقصر شناخته نشده اند.بنابراین گزارش، معترضان در مرکز شهر آستین راهپیمایی می کنند در شهرهای دیگر نیز اعتراضات شدت گرفته است. جمعیت زیادی در شهر نیویورک نیز تجمع کرده اند.
بنابراین گزارش، جو بایدن در بیانیه ای اعلام کرد مردم درباره پرونده برونا تیلور منتظر تحقیقات فدرال باشند که قضاوت نهایی درباره این تحقیقات را ارائه می دهد. وی افزود من می دانم که مردم ناامید شده اند و حق اعتراض صلح آمیز را دارند ، اما خشونت هرگز قابل قبول نیست.
این در حالیست که اعتراضات در بزرگترین شهرهای ایالات متحده هم آغاز شده است. در واشنگتن دی سی ، صدها نفر در مقابل کاخ سفید جمع شده اند .