سپاه پاسداران و راهبردهای نظامی ایران

ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح روز سه شنبه ضمن تشریح راهبرد نظامی ایران، با بیان اینکه اگر هر کشوری بخواهد در مقابل اسرائیل و امریکا صف آرایی کند، جمهوری اسلامی هرچه بتواند به آن کمک می‌کند، اظهار داشت جمهوری اسلامی از تمام امکانات خود به این منظور استفاده می‌کند.
وی درباره حضور نظامی ایران در کشورهای منطقه با اشاره به اینکه حضور جمهوری اسلامی حضور معنوی و مستشاری است، اظهار داشت جمهوری اسلامی هیچگاه دخالت نمی‌کند. وی با تاکید بر اینکه کشورهای مقاومت خودشان ارتش و نیرو دارند افزود، جمهوری اسلامی در این کشورها حضور نظامی ندارد.
وی تاکید کرد جمهوری اسلامی تجربیات خود را به مردم سوریه، عراق، لبنان، یمن، انتقال می‌دهد. شکارچی افزود جمهوری سپاه برای انتقال این تجربه‌ها افراد مجرب خود را به این کشورها می‌فرستد و به آنها کمک فکری به آنها می‌کنند. سخنگوی ارشد سپاه یادآور شد در میدان عمل مردم و ارتش آن کشورها هستند که مقابل دشمنان صف‌آرایی می‌کنند.
وی در عین حال تاکید کرد مشکلات اقتصادی کشور ایجاب نمی‌کند که جمهوری اسلامی چیزی را رایگان به آنها بدهد و آنها چیزهایی را از ایران می‌خرند.
شکارچی در بخشی از اظهاراتش در خصوص کمک تسلیحاتی ایران به یمن گفت مردم یمن بر خلاف آن‌چیزی که دشمن از آنها نشان می‌دهد، مردم بسیار فرهیخته و دانشمندی هستند و امروز در کمترین زمان ممکن توانسته‌اند خودشان موشک و پیشرفته ترین پهپادها را بسازند و در جنگ الکترونیک هم بسیار ماهر و پیشرفته هستند.
وی افزود جمهوری اسلامی تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آنها منتقل کرده و آنها یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید می‌کنند. شکارچی تاکید کرد اینطور نیست که سپاه از ایران موشک در اختیار آنها قرار دهد، بلکه سپاه تجربه و دانش خود را به مردم یمن منتقل کرده است.
این اولین بار است که یک مسئول سپاه پاسداران به صراحت به نقش نظامی ایران در یمن اشاره می‌کند و به صراحت عنوان می‌کند که جمهوری سلامی فناوری ساخت موشک را به کشور سوم منقل کرده است.
جمهوری اسلامی گرچه تاکنون بارها به حضور مستشاری در سوریه اشاره کرده است،‌اما تاکنون از انتقال فناوری ساخت موشک به دیگر کشورها به این صراحت صحبت نکرده بود.
در عین حال اظهارات سخنگوی ارشد سپاه در خصوص انتقال فناوری ساخت موشک به یمن در حالی بیان می‌شود که اسرائیل و امریکا بارها جمهوری اسلامی را به کمک نظامی به یمن متهم کرده و در موشک‌های شلیک شده توسط یمن به عربستان سعودی علائم ایرانی بودن این موشک‌ها را گوشزد کرده است.
در عین حال تاکید سخنگوی سپاه به انتقال فناوری ساخت موشک به دیگر کشورها درست در روزهایی عنوان می‌شود که امریکا فشارها بر ایران را به خاطر اتمام دوره تحریم تسلیحاتی ایران افزایش داده و با اشاره به اینکه ایران نقش اساسی در تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و حضور نظامی در کشورهای درگیر دارد، فشارهای خود برای تمدید محدودیت‌های نظامی ایران را افزایش داده است.
در عین حال فشارهای اقتصدی بر ملت ایران عمدتا به خاطر فعالیت‌های نظامی تحریک‌آمیز سپاه در منطقه است و در حالی که مردم ایران به خاطر بازی‌های تسلیحاتی سپاه سخت‌ترین تحریم‌ها را تحمل می‌کنند و شدیدترین فشارها بر مردم وارد شده است، سپاه با افتخار از حضور پررنگ نظامی خود در منطقه به عنوان یکی از افتخارات نظامی یاد می‌کند.