هشدار در مورد حذف مقام ریاست جمهوری

سیدمحمد موسوی‌خوئینی‌ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز، با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که می‌خواهند مقام ریاست جمهوری را حذف کنند و معلوم نیست برای بعدش چه خوابی دیده‌اند وی افزودبرخی با تمام قوا تلاش می‌کنند مردم را از اصلاحات ناامید کنند
خویینی ها که ارتباط درون سیستمی فراوانی دارد سعی کرده پروژه هایی را که بنظر میرسد برای جانشینی آیت الله خامنه ای است را مطرح کند وی گفته که شنیده می‌شود بعضی از فعالان سیاسی در اصلِ مشارکت فعال در انتخابات ریاست جمهوری تردید دارند و برخی نیز تصمیم بر عدم مشارکت گرفته‌اند.
وی همچنین گفته کسانی که ورای جمهوری اسلامی میاندیشند بدانند که سرابی بیش نیست و به همین نظام و به اصلاح آن بیندیشید.

وی مجددا برضرورت آزادی اظهارنظر تحلیلگران و صاحب‌نظران دربارهٔ مسائل مهم کشور و تصمیمات گرفته‌شده یا تصمیماتی که گرفته می‌شود تاکید کرده است .
وی گفته باید دریافت که کدام تصمیم، کشور به چنین وضع آشفته‌ای رسیده است و فقر و تنگ‌دستی به اندازه‌ای شده که توان تدبیر معیشت را از خانواده‌ها و سرپرستانشان ربوده است و وادارشان کرده که گاهی تن به هر کاری بدهند تا بتوانند به زندگی آکنده از حسرت و اندوه و ناداری خود ادامه دهند.وی گفته بی‌توجهی به امر خطیرِ انتخابات ریاست جمهوری قطعا اوضاع آشفته و نابسامان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را نه‌تنها به سامان نمی‌رساند که بدتر از آنچه هست می‌کند. وی میگوید نهاد ریاست‌جمهوری تنها نهادی است که، در قوارهٔ سایر جمهوری‌های دنیا، نماد جمهوریت نظام است و برخلاف انتخابات خبرگان رهبری یک انتخابات صنفی نیست.

وی افزود ریاست‌جمهوری نهادی است که با همه آنچه دستگاه‌های مسئول و غیرمسئول به هنگام انتخابات بر سرش آوار کرده و می کنند باز هم نماد جمهوری است، و همین هم آرامش را از گروهی گرفته است و می‌خواهند با هر بهانه‌ای آن را از ساختار نظام حذف کنند و نمی‌دانیم چه خواب‌هایی برای پس از آن دیده‌اند.
وی تاکید کرد که نخبگان و فعالان و تحلیلگران سیاسی باید با تمام توان تلاش کنید تا آنان را قانع کنید که راه علاج این مشکلات ویرانگر رهاکردن انتخابات نیست و باید با حضور همهٔ اقشار جامعه راه را بر رفتارها و دخالت‌های ناصواب بست.وی در پایان خواسته که اگر انتخابات با مشارکت حداکثری و قابل قبول برگزار شد، مردم پیروز خواهند شد.وی میگویند در غیر این صورت حاکمان نه‌تنها به نظام لطمه می‌زنند، که خود را هم به اقلیت تبدیل می‌کنند و ادارهٔ کشور را برای خود سخت‌تر و به‌تدریج غیرممکن می‌سازند.
موسوی خویینی ها براین باور است که حفظ نهاد ریاست جمهوری با مشارکت بالا میتواند جمهوریت نظام را حل کند ولی مشخص نمی کند که چگونه میتوان از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد .