انتقاد از وضعییت مقابله دولت ترامپ در مقابله با کرونا

انتقاد از وضعییت مقابله دولت ترامپ در مقابله با کرونا
به گزارش سی ان ان در حالیکه میزان مرگ ومیر در آمریکا به مرز 158 هزار نفر رسیده است و با انکه امریکا کمتر از پنج درصد از جمعیت جهان را دارد و بیش از ۲۲ درصد از فوتی‌ها و بیش از ۲۵ درصد مبتلایان در این کشور میباشد. آنتونی فائوچی مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه با شبکه سی ان ان ادعای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور درباره عملکرد خوب آمریکا در مقابله با شیوع ویروس کرونا در قیاس با دیگر کشورها را رد کرد و گفت که از لحاظ امار مرگ ومیر مبتلایان به کورونا، آمریکا بدترین وضعیت جهان را دارد. وی افزودتک تک کشورها آسیب دیده‌اند ما در ایالات متحده هم به اندازه دیگر کشورها یا شاید بیشتر از هر کس دیگری آسیب دیده‌ایم. منظورم این است که وقتی شما به تعداد مبتلایان و شمار فوتی‌ها نگاه می‌کنید، واقعا نگران کننده است.
به گزارش سی ان ان سخنان فائوچی در مغایرت با اظهارات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور در مصاحبه با جاناتان سوان خبرنگار آکسیوس شبکه اچ بی او میباشد .
ترامپ در آن مصاحبه گفت همه چیز تحت کنترل است. خبرنگار از او پرسید: چطور تحت کنترل است؟ هر روز هزار آمریکایی می‌میرند. ترامپ در جواب گفت: آنها می‌میرند. درسته. همینه که هست
ترامپ نمودارهایی را نشان داد که آمار فوتی‌های کرونا در آمریکا از کشورهای دیگر کمتر است. وی گفت به نسبت موارد ابتلا، آمریکا موارد کمتری از مرگ و میر را ثبت کرده است که با مخافت خبرنگار روبرو شد .