WASHINGTON, DC - MARCH 01: U.S. President Donald Trump participates in a meeting with leaders of the steel industry at the White House March 1, 2018 in Washington, DC. Trump announced planned tariffs on imported steel and aluminum during the meeting, with details to be released at a later date. (Photo by Win McNamee/Getty Images)

ترامپ و حمله مجدد به رسانه ها برای درج اخبار جعلی

ترامپ در توئیتی روز سه شنبه به اخبار رسانه ها در مورد اعترضات پورتلند و سیاتل واکنش نشان داد و آنها را متهم به انتشار اخبارجعلی کرد که تلاش می کنند معترضان در پورتلند و سیاتل را به گونه ای به تصویر بکشد که انگار آنها مردمی عالی و مهربان و بی گناهی هستند که صرفا برای گردشی کوتاه به خیابان ها آمده اند.وی افزود در واقع معترضان بیمار،هرج و مرج طلب و آشوبگر هستند.وی در ادامه اشاره کرد که مردان و زنان مجری قانون به راحتی می توانند اوضاع را در این شهرها کنترل کنند.ترامپ پیش از این بارها معترضان را آشوبگر،بیمار و هرج و مرج طلب توصیف کرده بود
این در حالی است که به گزارش سی ان ان ، برخی شهرهای آمریکا شاهد از سر گیری اعتراض ها و درگیری شدید میان پلیس و معترضان ضد نژادپرستی بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور اعزام ماموران پلیس فدرال به شهرهای ناآرام را صادر کرده است.در برخی شهرها ماموران پلیس فدرال در لباس شبه نظامیان و بدون درج نامشان بر روی یونیفورم هایشان دیده می شوند. این تصاویر اعتراض های بسیاری را در آمریکا برانگیخته است. وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرده است که در مورد نحوه فعالیت این ماموران تحقیق خواهد کرد.شهردار شهرشیکاگو به شبکه سی ان ان آمریکا گفت که اجازه نمی دهیم عناصر ناشناس افراد را دستگیر کنند و حقوق آنها را نقض کنند.از سوی دیگر، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به استفاده آمریکا از نیروی نامتناسب برای مقابله با معترضان به نژادپرستی در شهرهای این کشور هشدار داد.