مجلس جدید و دو اقدام در راستای توسعه فساد

مجلس جدید دردو اقدام روز گذشته گامهایی مهم در راستای توسعه فساد برداشت و نشان داد همه شعارهای مبارزه با فساد پوچ وبی محتواست . نخست در اقدامی سوال برانگیز مهردادبذر پاش را به رییس دیوان محاسبات منصوب کرد که دارای پرونده فساد میلیاردی در مدیریتی شرکت سایپا و پارس خودرو می باشد و حتی مدرک تحصیلیش نیز مورد علامت سوال میباشد .انتخاب فردی که متهم به فساد است و حتی احمد توکلی که سیاستمداری اصولگراست خواستار آن شده بودکه به وی بخاطر این سوابق برای چنین سمتی رای ندهند در سمت دیوان محاسبات نشان از یک برنامه هدفمند برای مهره چینی در اِینده میکند
همچنین مجلس در رای دو فوریتی به توزیع رایگان دو میلیون تن قیر به پیمانکاران رای داد. که مشخص است به نهادهای نظامی تعلق خواهد گرفت که اگر قیمت هر تن قیر حدود 300 دلار محاسبه شود؛ 600 میلیون دلار، یعنی توزیع ۱۲ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد شده است.
غلامرضا تاجگردون، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم، که توسط توسط مجلس جدید در این دوره پارلمان حذف شد، در اینستاگرام خود به مصوبه‌ی مجلس درباره‌ قیر پرداخت و با انتشار فیلمی از یک مصاحبه‌ دوران نمایندگی خود نوشت: ما فشار اوردیم که در مجلس قیل از بودجه سال جاری موضوع قير مجانی كه فسادآميز بود، را حذف كرديم. مجلس امروز در اولين مصوبه خود اين منبع فساد را احياء كرد. اميدوارم دستگاه‌های نظارتی و ديده‌بان شفافيت كه دنبال اين است پدربزرگ طرف چكاره است، يادشون نره مصوبه‌ای با هشتاد درصد آراء مثبت به چه معناست .
دولت روحانی باید مشخص کند این قیرها را به چه قیمتی و بابت چه بدهی پرداخت میکند