جلسه سران قوا برای حل مشکلات اقتصادی و ادعای روحانی به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی

با بحرانی شدن اوضاع و احوال اقتصادی و نیز افزایش قیمت ارز، جلسه‌ای با حضور حسن روحانی رییس جمهور و سران دیگر قوا و نیز با حضور مدیر کل بانک مرکزی تشکیل شد تا در مورد این چالشها تصمیم گرفته شود . همتی رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و روند تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور ارائه کرد. و سران سه قوا ضمن حمایت از برنامه‌های بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز، بر لزوم تشویق و حمایت همه‌جانبه از رشد صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد تاکید کردند. این در حالیست که مشکل اصلی خالی شدن خزانه است و دولت فاقد توانایی برای تنظیم بازار ارز است و تبلیغات و شعارهای داده شده تاکنون نتوانسته در کاهش نرخ ارزموثر واقع شود که در دوماه گذشته بیش از هشتاد درصد افزایش قیمت داشته است
در این جلسه روحانی با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور اتخاذ تصمیمات خاص و مناسب در شرایط ویژه اقتصادی تشکیل شده است گفت در جلسه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با تاکید بر ضرورت آمادگی و هماهنگی همه ارکان کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن گفتند که فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور باشد و سایر قوا نیز می بایست در کنار دولت به میدان بیایند.وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و معیشتی مردم بواسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، بر ضرورت همکاری، همدلی و تلاش سه قوه در راستای حل مسائل و مشکلات اقتصادی و بهبود اوضاع زندگی مردم تاکید کرد.وی افزود بر این اساس مقرر شد تصمیماتی که نیاز به هماهنگی میان قوا دارد با تایید رهبر معظم انقلاب، برای همه لازم‌الاجرا باشد.وی گفت در این جلسات تاکنون با همه مشکلات موجود با هماهنگی و همدلی توانسته‌ایم از شرایط مشکل پیش آمده در گذشته عبور کنیم و در فرصت یکساله پیش رو نیز سه قوه می‌توانند در کنار یکدیگر تصمیمات موثری را برای شکوفایی اقتصاد کشور اتخاذ کنند.
وی گفت کشور علیرغم تحریم که کشور در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی قرار دارد، و مشکلاتی که در بخش‌های مختلف اعم از واردات، صادرات، فروش نفت و تامین ارز با آنها مواجه هستیم، اما دولت مصمم است که در راستای رفع مشکلات و بهبود شرایط سخت زندگی مردم با همه توان تا آخرین لحظه تلاش کند.
روحانی همچنین ازصحبت آیت الله خامنه ای برای نمایندگان مجلس که که استیضاح دولت را نفی کرده بود تقدیر کرد
در این جلسه ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه نیز گفت: مردم از همه مسوولان انتظار دارند تا برای حل معضلات معیشتی و اقتصاد کشور اقدامات موثری انجام داده و همه مسوولان در هر سه قوه باید در کنار یکدیگر با یک برنامه منسجم در مسیر رفع مشکلات مردم اقدام کنند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه حل مشکلات اقتصادی کشور را دغدغه اصلی قوه مقننه و نمایندگان مجلس برشمرد و با تاکید بر آمادگی مجلس شورای اسلامی با دولت در جهت حل مشکلات افزود: با هماهنگی، همراهی و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها از سوی همه قوا و مسوولان در سطوح مختلف کارشناسی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، اقدامات موثری برای حل این مشکلات اقتصادی انجام داد.
علیرغم ژستی که دولت روحانی به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی گرفته است . او در عمل فاقد توانایی برای کنترل بخشهای پنهان اقتصادی کشور است که متعلق به نهاد رهبری هستند ودر عمل پنجاه در صد اقتصاد کشور را در دست دارند و بسیاری از فسادای اقتصادی را دامن زده اند . علاوه براین خود دولت در توزیع ارزبا قیمت دولتی مرتکب فسادهایی شده است که اقتصاد کشور را با چالش جدی مواجه ساخته است .