مذاکره رییس مجلس و سفیر قطر در ایران

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه، با محمد بن حمد الهاجری سفیر دولت قطر در تهران دیدار کرد.وی در این دیدار به ضرورت همکاری جمعی کشورها برای حفظ امنیت در منطقه خلیج فارس اشاره کرد .
محمدباقر قالیباف در این دیدارسطح همکاری های سیاسی ایران و قطر را مناسب دانست وضمن تاکید بر لزوم افزایش همکاری های اقتصادی بین دو کشور، گفت انتظار می رود دو کشور به فرصت ها و همکاری های اقتصادی مشترک توجه بیشتری داشته باشند وی افزود حربه اعمال تحریم عربستان سعودی علیه قطر ، تصمیم نادرستی است؛ این رفتار نادرست و یک جانبه گرایانه را آمریکا هم علیه برخی ملت ها اعمال کرده است.
وی در ادامه با اشاره به امنیت منطقه خصوصاً خلیج فارس، گفت: بدون شک امنیت منطقه خلیج فارس با همکاری جمعی کشورهای همسایه محقق می شود.وی تاکید کردهر گاه کشورهای بیگانه خصوصاً آمریکایی ها در منطقه ای حضور داشتند، سبب افزایش ناامنی شده اند.
وی با اشاره به اهمیت همکاری فرهنگی و نیز همکاری های مشترک افزود: همکاری کشورهای اسلامی در زمینه های مختلف فرهنگی از جمله گردشگری مورد توجه ماست.
سفیر قطر نیز با تاکید بر اهمیت استمرار روابط پارلمانی فیمابین ، مناسبات دو کشور را در همه زمینه ها حائز اهمیت خواند
مقامات جمهوری اسلامی دایما در مورد همکاری منطقه ای برای امنیت منطقه ای خلیج فارس بدون حضور امریکا سخن میگویند این در حالیست که جمهوری اسلامی و سیاستهای صدور انقلاب و ارتجاعی خواندن رژیمهای سیاسی کشورهای عربی سبب شد که کشورهای عرب منطقه خلیج فارس خواهان دخالت و حضور نظامی امریکا در منطقه شوند .