واکنش دولت روحانی به کشته شدن رهبرداعش

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران در واکنش به کشته شدن البغدادی رهبر داعش در تویتی نوشت هلاکت بغدادی پایان نماد تروریسم تزریقی-تخریبی است؛تزریق تفکر مرگ به بطن جوامع بشری و تخریب تصویر اسلام در افکار عمومی جهان. اما همانطور که با مرگ بن‌لادن ریشه ترور نخشکید،مرگ بغدادی نیز پایان داعشیسم نخواهد بود.
وی افزود مرگ بن لادن و نه مرگ بغدادی ، پایان مبارزه با تروریسم داعشی نیست که تنها پایان یک فصل آن است. مرگ یک نماد است. اما هنوز نمو و نمود دارد. نمو با سیاستهای آمریکایی، پترودلارهای منطقه‌ای و نمود با تفکر تکفیری. باید این سه منبع خشکانده شود یعنی خشک کردن باتلاق‌های تروریسم‌پرور.ربیعی همچنین مدعی شد که ایران در خط مقدم مبارزه با تروریسم با طرح جهان عاری از خشونت و مبارزه با افراط گرایی در عرصه بین‌المللی و مساعدت‌های مستشاری در صحنه نبرد منطقه‌ای جزو پیشتازان مقابله با داعش و مدافع رویکرد دیپلماتیک و ایدئولوژیک با داعشیسم قرار دارد.وی افزود آمریکا تلاش می کند گفتمان تمدن را به انحصار خود در آورد و لشکرکشی‌ها و تحریم‌های ظالمانه را به مثابه بخشی از نبرد با تروریسم بازنمایی کند. در صورتی که تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا زاییده سیاست‌های اطلاعاتی نظامی، نفت‌خواری و حمایت از استبداد است.
ایران و امریکا در مورد جریانهای مسلح و تروریستی اسلام گرا اختلاف نظر دارند ، ایران معتقد است که این گروهها توسط خود آمریکا تشکیل شده تا بدینوسیله بحرانهای خاورمیانه را تداوم دهد و منبع ملتهای منطقه را غرات کند و ایران بیش از همه با انها میجنگد و از سوی امریکا هم متهم به تروریسم میشود این در حالی است که امریکا هم ایران را متهم به همکاری غیر مستقم با این جریانات میکند و معتقد است ایران برای ضربه زدن به آمریکا با این جریانها همکاری عملیاتی میکند . امریکا همچنین معتقد است ایران خود گروههای تروریستی شیعه را در لبنان و سوریه و یمن و عراق تغذیه مالی و لحستیکی می کند .