انتقادات تند ایتالیا علیه فرانسه در مورد بحران پناهندگان

به گزارش رسانه ها لوئیجی دی مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا خواستار آن شد تا کشور‌هایی مانند فرانسه که با فقیرتر کردن کشور‌های آفریقایی به موج مهاجرت‌های غیرقانونی به اروپا دامن می‌زنند، مجازات شوند.وی با اشاره به غرق شدن مهاجران در دریا ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا کشور‌هایی که علت وقوع فجایع انسانی در دریای مدیترانه را فراهم می‌کنند، مجازات کند.
دی مایو اظهار داشت مردم آفریقا به آفریقا تعلق دارند، نه به قعر دریای مدیترانه. به باور این مقام ایتالیایی، برخی کشور‌های اروپایی باعث فقیر‌تر شدن مردم آفریقا شده و از این طریق ریشه‌های اصلی مهاجرت از آفریقا را فراهم می‌کنند.وی افزود اگر امروز شاهد آن هستیم که عده‌ای از مردم آفریقا کشور‌های خود را ترک می‌کنند، دلیل آن این است که برخی کشور‌های اروپایی که در راس آن‌ها فرانسه قرار دارد، هیچگاه دست از استعمار ده‌ها کشور آفریقایی بر نداشتند.به گفته رهبر سیاسی حزب پنج ستاره و وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا، ده‌ها کشور آفریقایی هستند که فرانسه در آن‌ها به چاپ پول پرداخته و از این طریق بدهی‌های دولت خود را جبران می‌کند.
او گفت اگر فرانسه این مستعمره‌ها را نداشت، پانزدهمین کشور اقتصادی جهان می‌بود، ولی در حال حاضر، به لطف آنچه در آفریقا صورت می‌دهد، در میان نخستین قدرت‌های اقتصادی جهان قرار دارد.