استعفای داماد روحانی

بدنبال بالا گرفتن موج اعتراضات کامبیز مهدی زاده از سمت معاونت وزارت صنعت و معدن استعفا داد .او در نامه ای که به وزیر در مورد استعفایش نوشته گفته که هیچکس در این چند روز به سوابق علمی بنده، به افتخارات و مدال های بین المللی که برای ایران عزیز کسب کردم و چندین اختراع دارم و چندین تالیف کتاب و مقاله بین المللی دارم توجهی نکرد .هیچکس به سوابق اجرایی بنده و مسئولیت هایی که از سال ۱۳۸۳ تا به امروز داشته ام رجوع نکرد. بنده نه آقازاده بوده ام و نه رفیق آقازاده داشته ام. دست روزگار داماد رئیس جمهور شدم. عده ای گفتند او داماد روحانی است و درصدد تخریب برآمدند.
روز گذشته قبل از استعفای وی ،در واکنش به اعتراض‌ها علیه انتصاب کامبیز مهدی نژاد به معاونت وزیر صنعت و رئیس سازمان زمین ‌شناسی، وزیر صنعت ضمن دفاع از انتصاب خود، داماد رئیس جمهور را نخبه خواند با اشاره به مدارک تحصیلی وی، گفت رزومه و تحصیلات او به حدی قوی بوده که بعد از مشاهده آنها افرادی که مخالف این انتصاب بوده‌اند، این انتصاب را به وی تبریک گفته‌اند.
این جریان بار دیگر مشکل قوم سالاری در نظام حکومتی ایران را مشخص کرد و در شرایط فعلی ضربه سنگینی به اعتبار دولت روحانی وارد کرد .