حمله شدید رییس پیشین اف بی ای به ترامپ

جیمز کومی عصر دوشنبه پس از نشست 6 ساعته غیر علنی با نمایندگان مجلس آمریکا در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری آمریکا درباره پلیس فدرال این کشور دروغ گفته است، ادامه داد او به اف بی آی حمله کرد و به حاکمیت قانون در این کشور دروغ می گوید.کومی که برای دومین بار به نشست غیرعلنی مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوریخواهان آمده است، از آنان نسبت به اینکه با اقدامات دونالد ترامپ مخالفت نکرده است، انتقاد کرد.
وی در کمیته قضایی و اضافه کرد باید نمایندگان برخیزند و از اف بی آی دفاع کنند. کسانی که می دانند از جمله اعضای جمهوریخواه، باید شجاعانه بایستند و حقیقت را با صدای بلند و بدون ترس بگویند. حقیقت وجود دارد و آنها آن را نمی گویند. سکوت آنها شرم آور است.رئیس پیشین اف بی آی می گوید آنچه که روی داده به اعتبار اف بی آی لطمه وارد کرده است و ارتباطی به اعتبار او ندارد.کومی ادامه داد اعتبار و شهرت اف بی آی تحت تاثیر قرار گرفته است چرا که رئیس جمهوری به طور مداوم دروغ گفته است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به اعترافات مایکل کوهن وکیل پیشین و همچنین مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ اشاره کرد و گفت این رئیس جمهوری ایالات متحده است که به شاهدی که با دادگاه همکاری کرده است، لقب موش صحرایی می دهد. ما نباید متوقف شویم، جمهوریخواه یا دموکرات، روی پای خود بایستید، بر شرمساری خود غلبه کنید و چیزی بگویید.
جیمز کومی مدیر پیشین پلیس فدرال آمریکا است که پس از انتخابات ریاست جمهوری بر سر همکاری با بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در این انتخابات، با خشم ترامپ روبرو و از کار برکنار شد.