وضعییت سلامت رییس مجمع تشخیص مصلحت

محسن رضایی دبیر تشخیص مصلحت نظام، روز یک ‌شنبه در نشست خبری درباره وضعیت سلامتی آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت شایعات درباره سلامت وی صحت ندارد و وی در سلامت به سر می‌برد. وی در عین حال اظهار داشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی بنا به توصیه پزشک معالج وی، نباید زیاد صحبت کند و به همین دلیل کمتر در مجمع خاضر می‌شود.
محسن رضایی همچنین با بیان این موضوع که آیت الله موحدی کرمانی و جنتی در سطح مجمع حضور دارند و خلا حضور آیت‌الله هاشمی شاهرودی به این وسیله پر می‌شود تلویحا خاطرنشان کرد که عدم حضور وی در مجمع مشکلی را برای فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد نکرده است.
اظهارات محسن رضایی در خصوص سلامت آیت‌الله شاهرودی در حالی عنوان می‌شود که وی ماه‌هاست در جلسات مجمع حاضر نشده و در هیچ‌کدام از جلسات مجمع حضور نداشته است.
منتقدان می‌گویند وقتی ایشان منشا اثر عمده‌ای در مجمع نیست و فقط از نظر اسمی به عنوان رئیس مجمع حضور دارد،‌ علی خامنه‌ای رهبر ایران، چه اصراری دارد که همچنان سمت او به عنوان رئیس مجمع را حفط کند.
هاشمی شاهرودی از افرادی بود که بحث جانشینی او به عنوان رهبر ایران در سال‌های اخیر به شدت مطرح بوده است، اما بیماری او این موضوع را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.